موتورسیکلت های بدون بیمه نامه تا پایان امسال برای استفاده از تخفیف بیمه ای فرصت دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مهندس سید محمد کریمی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز افزود: با این بخشودگی ها و تخفیف هایی که برای اعطای بیمه نامه موتورسیکلت ارائه شده اخذ بیمه نامه موتورسیکلت به حدود ۸۵ هزار تومان رسیده که رقم مناسبی برای دارندگان این وسیله نقلیه است .

وی اظهار داشت: درحالی که رقم دیات در کشورمان رو به افزایش است و پیشتر با احتساب جرایم دیر کرد اخذ بیمه نامه موتورسیکلت حدود ۲۵۰ هزار تومان تمام می شد به نظر می رسد دارندگان موتورسیکلت باید استقبال خوبی برای استفاده از فرصت تعیین شده تا پایان سال برای اخذ بیمه نامه کنند.

کریمی ادامه داد : متاسفانه تصادفات موتورسیکلت ها در کشور ما خیلی زیاد است و حدود هفت میلیون موتور سیکلت بدون بیمه نامه داریم که در تصادفات خود و خانواده را دچار مشکل می کنند.

وی گفت: بر اساس ماده ۱۹ قانون بیمه شخص ثالث ، پلیس موظف است از تردد موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه جلوگیری کند و قرار شد در نقل و انتقالات و تعویض پلاک این موضوع جدی تر گرفته شود.

رییس کل بیمه مرکزی ایران که برای پرداخت دیات هادی طالبی موتورسیکلت سوار مصدوم و عیادت از این دانشجوی صدمه دیده که حدود هشت سال است زندگی نباتی دارد به شیراز آمده بود گفت : صنعت بیمه و صندوق تامین خسارت ۴۵۲ میلیون تومان دیه این موتورسیکلت سوار فاقد بیمه نامه را پرداخت کرد.

وی گفت : با این حادثه که برای این جوان دانشجو رخ داد هم حادثه دیده و هم خانواده او دچار مشکل شدند از این رو توصیه ما این است که اگر کسانی از موتورسیکلت استفاده می کنند حتما قانون را رعایت کنند و بیمه نامه هم داشته باشند .

کریمی گفت : امثال این جوان دانشجو که اکنون روی تخت بیمارستان افتاده و زندگی نباتی دارد ،می توانستند در المیپادها و رشته های تخصصی برای کشور ما سرمایه باشند و فقط با سهل انگاری و بی احتیاطی این خسارت ها را به بار آورده اند . ک/۲

۶۷۷ /۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۲۳۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.