مورد عجیب ارسلان مطهری!

مهاجم جنگنده و پرتلاش استقلال که در بیش‌تر دقایق فصل جاری به عنوان جانشین وارد زمین شده، توانسته در همین دقایق کوتاه اثرگذاری بیش‌تری داشته باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، استقلال در آخرین دیدار خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تن به شکست دو بر یک مقابل پاختاکور ازبکستان داد و از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت تا فصل پرفراز و نشیب این تیم بعد از حدود ۱۵ ماه به پایان برسد.

در آخرین بازی‌های این تیم درلیگ قهرمانان آسیا، مجید نامجومطلق هدایت استقلال را برعهده داشت و او برخلاف فرهاد مجیدی، از سه مهاجم در ترکیب تیمش بهره برد تا به این شکل بار هجومی تیمش را بالا ببرد و تیم خطرناک‌تری شود. با این حال از زمان روی آوردن آبی‌پوشان به استفاده از سه مهاجم از ابتدای بازی و از بین بردن فرصت استفاده از ارسلان مطهری به عنوان تعویض طلایی این تیم، هیچ گلی توسط این بازیکن ثبت نشد.

این در حالی است که به عنوان مثال در نخستین بازی استقلال مقابل الشرطه، ارسلان در نیمه دوم وارد زمین شد و گل تساوی استقلال را طبق دفعات گذشته زد تا به این شکل هواداران هم در شبکه‌های اجتماعی خواستار حضور این مهاجم از ابتدا در ترکیب آبی‌ها شوند اما نتیجه معکوسی عاید استقلال شد.

*ارسلان مطهری یک تعویض طلایی است

مطهری از زمان پیوستن به استقلال، به علت حضور شیخ دیاباته و مهدی قایدی در ترکیب اصلی آبی‌پوشان، در بیش‌تر مواقع به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده و تاثیر خود را در خیلی‌ از بازی‌ها گذاشته است. در عوض او در مواقع مصدومیت یکی از دو بازیکنی که گفته شد، توانسته به ترکیب اصلی راه یابد و در این صورت از ابتدا برای آبی‌پوشان بازی کند.

همین موضوع تبدیل به چالشی برای مربیان استقلال شده بود که آیا او را از ابتدا به بازی بفرستند یا به عنوان تعویض کلیدی تیم‌شان استفاده کنند اما یک بررسی کوتاه نشان می‌دهد، مطهری در نیمه دوم کارایی بیش‌تری داشته و توانسته با دوندگی و جنگندگی بالای خود موفق به گلزنی و تحت فشار قراردادن رقیبان شود.

مطهری در مجموع ۱۸ بار برای استقلال بازی کرده و ۱۰ گل را وارده دروازه حریفان کرده است. از این تعداد، او ۹ بار به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شده و موفق به زدن ۶ گل شده و ۹ بار هم از ابتدا در ترکیب تیمش قرار داشته و فقط ۴ بار موفق به گلزنی شده است.

مهاجم جنگنده آبی‌ها ۸۵۷ دقیقه در ترکیب این تیم حضور داشته و تقریبا هر ۸۶ دقیقه یک بار برای استقلال گل زده تا نوید روزهای خوبی را در خط حمله آبی‌پوشان بدهد.

نامجومطلق هم به خاطر عملکرد خوب این بازیکن در گلزنی او را در بازی‌های اخیر در ترکیب اصلی قرارداد و از طرفی فرصت استفاده از یک بازیکن پرانرژی و پرتلاش را در نیمه دوم از دست داد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.