مورچه ها نیز پزشک متخصص دارند

بر اساس بررسی های انجام شده نشان داده در لانه مورچه ها، یک مورچه بیمار است که در سراسر کلونی (لانه) می‌چرخد و از آن درمان بیماری‌ها برای سایر مورچه‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر) و به نقل از روزنامه قانون،گروهی از دانشمندان در بررسی‌های خود فهمیدند که مورچه‌ها در لانه‌های خود پزشکی دارند که بچه‌های آنها را واکسیناسیون می‌کند. در یک لانه مورچه‌ زمانی که نقش هر یک از اعضا مشخص می‌شود کسی نیز شغل پزشکی را انتخاب می‌کند. در اصل این شغل یک نقش برای همه نیست که تمام مورچه‌ها توانایی انجام آن را داشته باشند. پزشک مورچه‌ها متخصص بیماری‌های عفونی و واگیردار است.

این پزشک در واقع یک مورچه بیمار است که در سراسر کلونی (لانه) می‌چرخد و از آن درمان بیماری‌ها برای سایر مورچه‌ها گرفته می‌شود. دانشمندان با کشف این اثر از آن به عنوان نوعی واکسیناسیون یاد کرده‌اند که در حفظ سلامت کل خانواده مورچه‌ها نقش بسیار مهمی بازی می کند.

بر اساس گزارش تابناک،برای درک بهتر این‌که این سیستم بهداشتی تا چه حد در داخل لانه مورچه‌ها اهمیت دارد کافی است که جایی مثل یک شهر شلوغ و پرجمعیت را در نظر بگیرید که در آن خطر ابتلا به یک بیماری عفونی می‌تواند به تمام مردم شهر سرایت کند.

به گفته این دانشمندان، مورچه‌ها در برابر عوامل بیمار کننده به بهترین شکل یعنی به صورت گروهی عکس العمل نشان می‌دهند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.