موسسات مالی و‌اعتباری مجاز به استفاده از اسامی ‌ائمه‌(ع) نیستند

۲۸ آبان ،

موسسات مالی و‌اعتباری مجاز به استفاده از اسامی ‌ائمه‌(ع) نیستند | چاپ |
شنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۲:۴۹

بینا- بانک مرکزی اعلام کرد: شرکت‌های تعاونی اعتبار و صندوق های قرض الحسنه ای که از اسامی مقدس ۱۴ معصوم (ص) استفاده کرده‌اند، باید هر چه سریع تر نسبت به اصلاح تابلوی خود اقدام کنند.
به گزارش تفسیری بینا، پیرو مصاحبه مورخ نوزدهم شهریور ماه سال جاری رییس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده از موسسات مالی و اعتباری در شرف تاسیس ، شرکت های تعاونی اعتبار و صندوق های قرض الحسنه از نام مقدس و متبرک ائمه اطهار مجدداً تاکید می گردد استفاده از اسامی ۱۴ معصوم (ص) برای این موسسات ممنوع است.
بدیهی است هر موسسه، شرکت تعاونی اعتبار و صندوق قرض الحسنه که از اسامی این بزرگواران استفاده کرده است، بایستی هرچه سریع تر نسبت به اصلاح تابلوی خود اقدام کند. در غیر این صورت، روند صدور مجوز آن متوقف خواهد شد و بر اساس قانون تنظیم بازار غیر متشکل مصوب سال یک هزار و سیصدو هشتاد و سه و تبصره ۱ و ۳ ماده ۹۶ قانون برنامه پنجم توسعه، نیروی انتظامی از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل خواهد آورد.
این گزارش تفسیری می افزاید: این اطلاعیه به منزله اعلام کتبی به کلیه موسسات پولی و صندوق های قرض الحسنه است و عدم اطلاع از مفاد آن ، رافع مسئولیت اعضای هیات مدیره و مدیرعامل نخواهد بود و عدم توجه به مفاد اطلاعیه سبب توقف فعالیت موسسات یاد شده خواهد شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.