موسیقی، تاریخ خلیج فارس را در تالار شهید آوینی بندرعباس روایت کرد

به گزارش ایرنا، موسیقی خلیج فارس ساخته ‘سید احمد پاداش’ است که شامگاه شنبه توسط ‘کیوان توحدی’ خواننده هرمزگانی در تالار شهید آوینی بندرعباس اجرا شد و بار دیگر حس میهن پرستی و دفاع از هویت خلیج فارس را در وجود تک تک حاضران در مراسم شعله ور کرد.

آهنگساز این قطعه موسیقی در حاشیه برگزاری دومین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این قطعه موسیقی تاریخ خلیج فارس در مقاطع مختلف روایت شد.

‘سید احمد پاداش’ هدف از ساخت این قطعه موسیقی را دفاع از صیانت و هویت خلیج فارس به عنوان حق بدیهی و مسلم ایران عنوان کرد و اظهار داشت: ایده ساخت چنین قطعه ای از سال ۸۵ به ذهنم رسید و پس از آن کار ساخت آن را به صورت ابتدایی آغاز شد.

وی ادامه داد: من برای ساخت این کار تحقیقات فراوانی از مورخین و اساتید مختلف در خصوص فرهنگ و هنر و به خصوص موسیقی منطقه خلیج فارس انجام دادم و این کار براساس تحقیقات ساخته شده است.

آهنگساز قطعه موسیقی خلیج فارس افزود: در ساخت این قطعه از موسیقی ساحل و دریا الهام گرفته شده و در آن به نوعی تاریخ خلیج فارس در مقاطع مختلف روایت شده است.

پاداش در این گفت و گو یادآور شد: این قطعه موسیقی سال آینده همزمان با روز ملی خلیج فارس با یک گروه کامل ۱۲۰ نفره ارکست سفونیک اجرا خواهد شد.

این آهنگساز هرمزگانی اظهار داشت: من در حال حاضر ۱۰ کار آماده برای اجرا دارم که نام یکی از آنها ایران است که به تاریخ خلیج فارس اشاره دارد.ک/۳

۷۱۹۸/۶۶۷** ۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۱۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.