موسیقی نواحی بدون پشتوانه بوده است/ لزوم حمایت تلویزیون و رادیو

۳۰اردیبهشت،

بلوچ نسب در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

سرپرست گروه ساحل بلوچستان گفت: متاسفانه موسیقی نواحی همیشه بدون حامی و پشتوانه بوده است البته همه در ظاهر از این نوع موسیقی حمایت می‌کنند ولی هیچ‌گاه در عمل این موضوع اثبات نشده است.

اسحاق بلوچ نسب، سرپرست گروه ساحل دلنوازان بلوچستان دربارهٔ جشنواره موسیقی نواحی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جشنواره موسیقی نواحی باید بدون وقفه هر سال برگزار می گردد زیرا هنرمندان این عرصه همیشه تلاش می کنند تا موسیقی نواحی ماندگار شود در نتیجه برای ماندگاری و حفظ و اشاعه این نوع موسیقی باید جشنواره موسیقی نواحی به صورت مداوم برگزار شود.

سرپرست گروه ساحل دلنوازان بلوچستان در ادامه افزود: متاسفانه موسیقی نواحی همیشه بدون حامی و پشتوانه بوده است البته همه در ظاهر از این نوع موسیقی حمایت می کنند ولی هیچ گاه در عمل این موضوع اثبات نشده است.

بلوچ نسب در ادامه تاکید کرد: جشنواره موسیقی نواحی باید محل آزمون و خطا باشد و هنر زمانی می تواند رشد کند که همه آن را درک کنند اما موسیقی نواحی به سبب اینکه محلی برای عرض اندام ندارد با استقبال مخاطبان همراه نمی شود در صورتیکه اگر تلویزیون و رادیو از این نوع موسیقی که نشانه هویت ایرانی است حمایت کند مخاطبان و به ویژه جوانان با این نوع موسیقی آشنا می شوند و در نتیجه شاهد شکوفایی موسیقی نواحی و محلی خواهیم بود.

سرپرست گروه ساحل دلنوازان بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من تنها با آوردن هنرمندان به روی صحنه، موسیقی نواحی رشد نمی کند بلکه باید از حضور اساتید این عرصه بهره ببریم و این نوع موسیقی را در سطح جامعه گسترش دهیم.

اسحاق بلوچ نسب دربارهٔ اجرای گروه ساحل دلنوازان بلوچستان در جشنواره موسیقی نواحی گفت: این گروه امروز ۲۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار وحدت به صحنه می رود و قرار است یک قطعه و داستان حماسی که مربوط به بلوچستان است برای علاقه مندان اجرا می گردد، همچنین این قطعه به صورت سوال و جوابی توسط اعضای گروه نواخته خواهد شد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.