موشک‌های مافوق ‌صوت «یاخونت» در انتظار ناوهای آمریکایی است

فروردین ۱۴۰۳

موشک‌های مافوق صوت و ضدکشتی سوریه و حزب‌الله لبنان عامل بازدارنده جدی برابر ناوهای آمریکایی در مدیترانه است.

یک کارشناس مسائل راهبردی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس گفت:موشک های مافوق صوت و برد بلند ضد کشتی «یاخونت» متعلق به ارتش سوریه و احتمالاً حزب الله لبنان عامل بازدارنده جدی مقابل ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه است.

وی افزود: ناوهای مذکور در صورت مداخله در سوریه باید منتظر موشک های بالستیک دقیق‌زن اسکندر و موشک های ضد کشتی اسکاد باشند و سلاحی که بتواند این موشک های ضد کشتی را خنثی کند روی ناوهای آمریکایی وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: با روند شتابنده شکست گروه های تروریستی تحت حمایت آمریکا در سوریه، آنها با این تهدیدات می خواهند به هر نحو ممکن جلوی پیشروی های سریع نیروهای مسلح مردمی سوریه را بگیرند یا دور عملیات آنها را کُند کنند تا راهی برای نجات تروریست های تحت حمایت خود بیابند.

این کارشناس مسائل راهبردی، این واقعیت را که ارتش سوریه و نیروهای مسلح مردمی آن کشور در شش ماه اخیر روی دور پیروزی بوده اند را مهمترین سبب مبرّی بودن حکومت سوریه از کاربرد سلاح شیمیایی دانست و افزود: هیچ سببی ندارد نیروی مسلحی که روی دور پیروزی است و در همه عملیات بزرگ خود پیروز بوده است دست به چنین کاری که او را به شدت بدنام می کند بزند؛ چنین اقدامی تنها از سوی کسانی ساخته است که شکست نهایی خود را بسیار نزدیک می بینند و آنها تروریست ها می باشند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.