موضع مجلس حمایت از روند مذاکرات هسته‌ای در چارچوب حفظ دستاوردها است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

لاریجانی در دیدار معاون ارشد پارلمانی وزارت خارجه ژاپن:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که علیرغم وجود دیدگاه‌های مختلف در پارلمان ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ در مجموع دیدگاه مجلس حمایت از روند فعلی مذاکرات در چارچوب حفظ حقوق ملت ایران و حفظ دستاوردهای علمی و صلح‌آمیز دانشمندان ایرانی است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛”کیشی نوو “معاون ارشد وزیر خارجه ژاپن عصر امروز (دوشنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
 
لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و ژاپن و پیشینه مثبت همکاری‌های دو کشور گفت: با توجه به موقعیت برجسته‌ ایران و ژاپن در آسیا و صحنه بین‌المللی و با اتکا به پیشینه خوب و تاریخی همکاری‌های دو کشور ایران از ارتقا سطح مناسبات تجاری و اقتصادی با ژاپن استقبال می‌کند.
 
وی در ادامه افزود: همکاری‌های پارلمانی نقش قابل توجهی در افزایش ارتباطات دو کشور داشته و در این راستا مجلس شورای اسلامی آمادگی تبادل هیأت‌های عالی رتبه با مجالس ژاپن و رایزنی حول مسائل مورد علاقه طرفین را دارد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد توسعه همکاری‌های دو کشور در مسائل مبتلا به بین‌المللی و منطقه‌ای گفت: ایران و ژاپن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی برخوردارند به طوری که همکاری‌های مشترک دو کشور می‌تواند به ایجاد آرامش و ثبات پایدار در آسیا کمک شایانی کند.
 
دکتر لاریجانی در پایان ضمن اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان و مواضع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مورد گفت: علیرغم وجود دیدگاه‌های مختلف در پارلمان ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ در مجموع دیدگاه مجلس شورای اسلامی حمایت از روند فعلی این مذاکرات در چارچوب حفظ حقوق ملت ایران و حفظ دستاوردهای علمی و صلح‌آمیز دانشمندان ایرانی است.
 
«کیشی نوو» معاون ارشد پارلمانی وزارت خارجه ژاپن نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی کشور به توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ روند همکاری‌های تاریخی دو کشور در مقاطع مختلف فراز و فرودهای داشته و در موقعیت کنونی دو کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های خود در وی همچنین گفت:‌ روند مذاکرات ایران و ۱+۵ مورد حمایت ژاپن است و حصول توافق نهایی موجب ایجاد سرعت قابل توجهی در توسعه روابط ایران و ژاپن خواهد شد.
 
معاون ارشد پارلمانی ژاپن از سفر قریب‌الوقوع هیأتی تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی ژاپن به ایران جهت بررسی ظرفیت‌های کشورمان و نحوه افزایش همکاری تجاری دو کشور خبر داد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.