موضع گیری‌های اخیر بان‌کی‌مون علیه ایران بیانگر ضعف اطلاعاتی اوست

۰۲م اسفند ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که تعامل شفاف و سازنده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داشته و موضع‌گیری‌های اخیر بان‌کی‌مون علیه ایران بیانگر ضعف اطلاعاتی او نسبت به پرونده هسته‌ای ایران است.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به موضع‌گیری‌های اخیر بان‌کی‌مون (دبیرکل سازمان ملل متحد) علیه پرونده هسته‌ای ایران گفت: این اظهارات پوچ و بی‌اساس دبیرکل سازمان ملل بیانگر قدرت تاثیر‌گذاری غرب و لابی‌ صهیونیستی بر نهاد‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازمان ملل است.
 
وی با تاکید بر اینکه این گونه اظهارات پوچ شایسته برنامه صلح‌آمیز کشورمان نیست، تصریح کرد: این جهت‌گیری‌های یک سویه و غیرعقلانی تنها فضای تنش آلود در سطح جامعه جهانی ایجاد می‌کند.
 
هانی‌زاده ادامه داد: بان‌کی‌مون در درجه اول باید نسبت به ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای رژیم‌ صهیونیستی موضع می‌گرفت چراکه این گونه موضع‌گیری‌ها در مقابل فعالیت‌‌‌‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران ناشایست است.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که تعامل شفاف و سازنده‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داشته و موضع‌گیری‌های اخیر بان‌کی‌مون علیه ایران بیانگر ضعف اطلاعاتی او نسبت به پرونده هسته‌ای ایران است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.