موضوعی شدن جشنواره تجسمی فجر اتفاق فرخنده‌ای است

۱۶ام بهمن ،

محمد علی رجبی:

به گفته محمد علی رجبی ؛ موضوعی شدن جشنواره تجسمی فجر اتفاق بسیار فرخنده‌ای است و زمینه تولید آقار فاخر در موضوعات دینی و انقلابی را فراهم می‌کند.

محمد علی رجبی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ پنجمین جشنواره تجسمی فجر گفت: جشنواره تجسمی فجر یک جشنواره فراگیر ملی است که جایگاه آن در میان سایر جشنواره های فجر خالی بود. از سویی دیگر چون این جشنواره نام فجر را با خود به یدک می کشد بی شک باید با دوسالانه‌ها و بینال‌ها تفاوت فاحشی داشته باشد.

وی افزود: موضوعی کردن جشنواره تجسمی فجر در این دوره اتفاق بسیار فرخنده ای است که باید آن را ارج بنهیم .انتخاب نه مضمون از مضامین دینی و اسلامی زمینه ای را فراهم کرد که زمینه ای برای خلق آثار تجسمی دینی و اسلامی در کشور فراهم شود؛ هر چند که می توانستیم شاهد انتخاب مضامین بهتری هم باشیم اما به هر سو موضوعی شدن جشنواره تجسمی فجر اتقاق بسیار خوبی است.

این نگارگر با بیان این مطلب که البته اجرای یک ایده در قالب یک اثر تجسمی بسیار مهم است گفت: این جشنواره فرصت مغتمی شد تا دانشگاهی ها ما هم به این موضوع بیشتر فکر کنند و خلاای که در نظام آموزشی ما نسبت به این موضوعات احساس می شد؛ پر شود. چرا که زمینه ای را فراهم کرد که دانش جویان رشته هنری بخشی از تمرکز خود را برای خلق اثر هنری روی موضوع متمرکز کنند و صرفا به اثر هنری از جنبه فرم توجه نکنند.

وی دربارهٔ بخش ویژه جشنواره تجسمی فجر گفت: متاسفانه همواره خلق اثر هنری با موضوع پیامبر اکرم(ص) در کشور ما احساس می شد و برپایی بخش ویژه این جشنواره با موضوع پیامبر اکرم زمینه ای را فراهم کرد صمن خلق آثار تازه با این موضوع مجموعه ای از آثاری که پیشتر با این موضوع خلق شده بود گردآوری شود و در قالب یک مجموعه در پنجمین جشنواره تجسمی فجر در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

رجبی دربارهٔ بخش ویژه جشنواره که در موزه هنرهای معاصر ایران به نمایش گذاشته شده است گفت: من در مراسم افتتاحیه تنها فرصت کردم که بخش کوچکی از این آثار را بیینم اما در روزهای آتی قصد دارم که با نگاهی انتقادی تمام آثار به نمایش درآمده در این بخش و یخش رقابتی و غیر رقابتی جشنواره را بینم. اما با این همه در میان آثاری که با موضوع پیامبر اکرم(ص) در موزه به نمایش گذاشته شد شاهد آثاری بودم که ربط چندانی به این بخش نداشت.

رجبی در پایان گفت: امیدوارم که در ایام برپایی جشنواره و پس ازآن فرصتی فراهم شود که آثار و تولیدات جشنواره نقد و بررسی شود و برای دوره های آتی اگر نقایصی وجود دارد برطرف شود.
 

انتهای پیام/۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.