موفاز از سفر به رام الله منصرف شد

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین،‌ منابع آگاه فلسطینی با اعلام لغو دیدار رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و رییس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، تصریح کردند که این دیدار تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.

این تصمیم به درخواست طرف فلسطینی و در پی مخالفت های مردمی با برگزاری دیدار مذکور در شهر رام الله اتخاذ شده است.

یکی از فعالان عضو تشکل های جوانان فلسطینی گفت: تعویق دیدار عباس و موفاز پس از آن اتفاق افتاد که مقامات تشکیلات خودگردان حجم گسترده مخالفت مردمی با این دیدار را مشاهده و نسبت به خروج اوضاع از دست خود احساس خطر کردند.

شماری از جوانان فلسطینی اواخر هفته گذشته دادخواستی را به دادستانی کل فلسطین ارائه داده و خواستار بازداشت موفاز هنگام ورود وی به شهر رام الله برای دیدار با محمود عباس شده بودند.

این پایگاه اطلاع رسانی فلسطینی در خبر دیگری گزارش داد که در روزهای اخیر اختلافات میان ‘بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر رژیم صهیونیستی با موفاز معاون اول خود و رییس حزب ‘کادیما’ بر سر اعمال مجازات و اخذ غرامت از جوانان ‘حریدیم’ مخالف خدمت نظامی در ارتش این رژیم افزایش یافته است.

موفاز در دیدار جمعه گذشته با نتانیاهو همچنان بر مواضع پیشین خود مبنی بر لزوم اخذ غرامت از این افراد تاکید کرد، اما نتانیاهو با هدف حفظ روابط خود با احزاب حریدیم برای منصرف کردن موفاز از این موضع خود تلاش می کند.

موفاز یک روز پس از این دیدار طی نشستی با اعضای فراکسیون پارلمانی کادیما در کنست صهیونیستی بر عدم عقب نشینی از این موضع خود تاکید و اعلام کرد: ما این راه را تا آخر ادامه خواهیم داد و مساله اعمال قانون خدمت نظامی اجباری بر همگان یکی از دلایل و انگیزه های اصلی پیوستن کادیما به ائتلاف بود.

مترجمام**۱۵۰۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۵۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.