موفقیت عملیات نجات شناور در بندرامام خمینی(ره)

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سه نفراز دریانوردان یک فروند شناور سنتی که در آب های حوزه استحفاظی استان خوزستان دچار سانحه شده بودند به همت مرکز نجات بندر امام خمینی (ره) از خطر غرق شدن و مرگ نجات یافتند

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، علیرضا خجسته ضمن اعلام این خبر بیان داشت : مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی این بندر پس از اطلاع از وضعیت اضطرار یک فروند شناور سنتی بر اثر از کار افتادن موتور ، نسبت به اعزام شناور امداد و نجات ناجی و یک فروند یدکش جهت پشیبانی عملیات به محل وقوع سانحه اقدام کرد .

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود : در اثنای عملیات امداد و نجات به منظور امداد رسانی سریعتر ، پیام اضطرار توسط این مرکز جهت اطلاع شناورهای نزدیک به محل سانحه اعلام گردید و پس از مهار و لنگرکردن شناور مضطر ، نفرات از شناور تخلیه و به سمت ناجی۷ منتقل شدند .

خجسته در خصوص میزان سرعت عملکرد مرکز امداد و نجات دریایی اظهار داشت : در صورت اعلام هر وضعیت اضطراری مشابه توسط مرکز هماهنگی نجات اصلی یا فرعی زمان واکنش و اختلاف زمان بین دریافت اضطرار و اولین اقدام توسط MRCC کمتر از ۵ دقیقه است.

وی همچنین تصریح کرد درانجام این عملیات نیروهای محلی اعم از شناورهای سنتی و کارکنان ایستگاه راهنمایان مشارکت فعال داشتند .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.