میشائیل بالاک کفش‌هایش را آویخت

بالاک گفت: همین قدر فعالیت برایم کافی است. در سن ۳۶ سالگی می‌توانم به دوران طولانی ورزشی‌ام نگاه انداخته و ببینم چه ایام فوق‌العاده‌ای را در فوتبال حرفه‌ای پشت سرگذاشتم. دورانی که در زمان کودکی اصلا نمی‌توانستم تصور کنم. برای من مایه افتخار است با مربیان با کلاس و بزرگ جهان همکاری کرده و د

ورزش ۳ – کاپیتان اسبق آلمان گفت: در سن ۳۶ سالگی می‌توانم به دوران طولانی ورزشی‌ام نگاه انداخته و ببینم چه ایام فوق‌العاده‌ای را در فوتبال حرفه‌ای پشت سرگذاشتم.

به نقل از دی‌ولت، میشاییل بالاک روز گذشته به همین منظور اعلام بازنشستگی از دنیای فوتبال کرد و عاقبت کفش‌هایش را آویخت.

وی پس از آنکه با پیراهن تیم‌های گوناگون در لیگ قهرمانان اروپا حضور یافت و برای «مانشافت» ‌(تیم آلمان)‌ ۹۸ بازی ملی انجام داد، تا ابتدای تابستان سال جاری با تیم بایرلورکوزن همکاری کرد. با خاتمه قراردادش شرایط تیم‌های آمریکایی و استرالیایی را مورد ارزیابی قرارداد. اما سرانجام به این نتیجه رسید به فعالیتش خاتمه دهد.

او گفت: همین قدر فعالیت برایم کافی است. در سن ۳۶ سالگی می‌توانم به دوران طولانی ورزشی‌ام نگاه انداخته و ببینم چه ایام فوق‌العاده‌ای را در فوتبال حرفه‌ای پشت سرگذاشتم. دورانی که در زمان کودکی اصلا نمی‌توانستم تصور کنم. برای من مایه افتخار است با مربیان با کلاس و بزرگ جهان همکاری کرده و در کنار ستارگان نامدار بازی کردم. حال با این تصمیم وارد دوره تازه‌ای در زندگی می‌شوم.

وی ادامه داد: ‌باید از خانواده‌ام تشکر کنم. همین‌طور ممنون مردم باشم که همیشه از من حمایت کردند.

بالاک معروف به «ال کاپیتانو»‌ در دوران فعالیت‌اش در تیم‌های شیمنتس، کایزرس‌لاترن، بایرلورکوزن (۲ دوره)، بایرن مونیخ و چلسی انگلیس بازی کرد.

وی در کنار افتخارات فراوانی که با بایرن و چلسی کسب کرد، در جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ همراه تیم کشورش به مقام نایب قهرمانی و سوم رسید و در یورو ۲۰۰۸ پس از اسپانیا، نایب قهرمانی اروپا را کسب کرد.

برای خواندن سایر خبرهای ورزشی کلیک کنید


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.