مکاتبه با عربستان برای لغو مصونیت دیپلمات مست سعودی

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
مسئول پیگیری سانحه تصادف دیپلمات مست سعودی با یک شهروند تهرانی گفت: مکاتبات با دستگاه قضایی عربستان انجام شده تا یا نسبت به لغو مصونیت وی اقدام کند و یا رسیدگی به سانحه تصادف را در دستور کار خود قرار دهد.

فارس نوشت: مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با قتل یکی از شهروندان تهرانی در سانحه تصادف رانندگی با یک دیپلمات مست سعودی، گفت: پرونده‌ای در این زمینه در دادسرا تشکیل شده است اما به سبب مصونیت قضایی دیپلمات سعودی، قوه قضاییه از طریق وزارت امور خارجه کشورمان مراتب را به دستگاه قضایی عربستان ابلاغ کرده تا نسبت به سلب مصونیت قضایی دیپلمات خود و یا رسیدگی به پرونده وی اقدام کند.

وی ادامه داد: تاکنون پاسخی از سوی کشور عربستان در این باره واصل نشده اما ما پیگیری‌های لازم را برای احقاق حقوق اولیای دم در این اتفاق انجام داده و می‌دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید دیه فرد مقتول و خسارت ماشین به اولیای دم پرداخت شود تا رضایت آنها در این باره جلب شود. تاکنون پیشنهاداتی از سوی کشور عربستان برای سفر حج به خانواده مقتول مطرح شده که اینها به صورت غیررسمی و شفاهی عنوان شده است.

دواتگری اظهار داشت: بنده نشست‌هایی را در خصوص پیگیری مسئله با وزارت امور خارجه داشته‌‌ام و در ایام عید نیز در خانه خانواده مقتول حاضر شدم. همچنین حدود یک ماه پیش جلسه‌ای میان خانواده مقتول با رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شد و طی مذاکراتی که اینجانب با دادستان عمومی تهران (جعفری دولت‌آبادی) داشتم بنا شد تا وی نیز ملاقاتی را با اولیای دم داشته باشد.

وی ادامه داد: من موضوع را از طریق قضایی و دیپلماتیک پیگیری می‌کنم تا مبادا حقوقی از یک شهروند ضایع شود و پیگیر‌ی‌ها در این باره که با توجه به موج انتخابات با کندی همراه شده بود، در هفته آینده با جدیت انجام می‌شود.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.