مکزیک ۸ میلیون مرغ را به خاطر شیوع آنفلوآنزای پرندگان نابود می‌کند

سلامت > بیماری
مقامات مکزیک می‌گویندبرای مقابله با شیوع آنفلوآنزای پرندگان در غرب این کشور تا به حال هشت میلیون مرغ را معدوم و ۲۲ میلیون مرغ دیگر را واکسینه کرده‌آند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر کشاورزی مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد در حین انجام روند واکسیناسیون در ناحیه لوس آلتوس در ایالت جالیسکو، مرغ‌های و مرغ‌های حامل ویروس شناسایی آنفلوآنزا معدوم شدند.

مقامات ایمنی غذایی می‌گویند این شیوع که برای اولین بار در ۲۰ ژوئیه شناسایی شد، به منطقه لوس آلتوس که ناحیه تولید تخم مرغ است، محدود مانده است. بازرسی‌ها در سایر نقاط مکزیک تا به حال نشانه‌ای از این بیماری را به دست نداده است.

از شروع ماه ژوئیه که به علت شیوع آنفلوآنزای پرندگان وضعیت اضطراری ملی بهداشت دام در مکزیک اعلام شده است، قیمت مرغ و تخم در این کشور به شدت افزایش یافته است.

مقامات مکزیک امیدوارند در مرحله اول برنامه‌شان ۸۰ میلیون قطعه طیور را واکسینه کنند و بعد پیش از پیشرفت به مرحله دوم به تجزیه و تحلیل نتایج بپردازند.

ویروسی که مسئول شیوع آنفلوآنزای پرندگان در مکزیک است از نوع H7N3 است که به طور گاهگاهی باعث ابتلای انسان‌ها در نقاط گوناگون جهان می‌شود، اما شاهدی در دست نیست که به سادگی میان انسان‌ها قابل انتقال باشد.

گونه‌های دیگر ویروس آنفلوآنزای پرندگان مانند H5N1 باعث عفونت‌‌های وخیم در انسان‌ها شده‌اند. سازمان جهانی بهداشت از سال ۲۰۰۳ تا کنون ابتلای ۶۰۷ انسان به آنفلوانزای پرندگان را که در ۳۵۸ مورد به مرگ بیماران انجامیده است ثبت کرده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.