مک‌دونالد ۷۰۰ هزار دلار جریمه شد

۲۹فروردین۱۳،

در پی شکایت بعضی اعضای جامعه مسلمانان آمریکا به‌خاطر فروش غذای حلال تقلبی، مک‌دونالد به ۷۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، مک‌دونالد، به عنوان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ آمریکا که در سراسر جهان شعبی دارد، پس از شکایت اعضای جامعه مسلمانان میشیگان ۷۰۰ هزار دلار جریمه شده است.

این شکایت پس از آن صورت گرفت که یکی از اعضای جامعه مسلمانان میشیگان در سپتامبر ۲۰۱۱، ساندویچی را از یکی از فروشگاه‌های مک‌دونالد به‌عنوان غذای حلال تهیه کرد اما بعد متوجه شد که از گوشت حلال در آن استفاده نشده است.

این جریمه باید در اختیار شخص مزبور که «احمد» نام دارد، یک درمانگاه در دیترویت، موزه اعراب آمریکایی در دیربورن و وکلای احمد قرار گیرد.

با این حال، «ماجد مغنی»، وکیل دیربورن از مخالفان نحوه توزیع جریمه است. به باور وی، جریمه به کسانی که از این اقدام مک‌دونالد بیشترین آسیب را دیده‌اند، کمک نمی‌کند. درمانگاه مزبور کیلومترها با رستوران مزبور فاصله داردو در ضمن موزه مزبور هم هیچ ربطی به غذای حلال ندارد!

در کل آمریکا دو فروشگاه مک‌دونالد وجود دارند که محصولات حلال عرضه می‌کنند که هر دو در دیربورن واقع شده‌اند. در این منطقه یکی از بزرگ‌ترین جوامع مسلمان و عرب آمریکا زندگی می‌کنند. در کل، دیترویت شاهد حضور ۱۵۰ هزار مسلمان در این منطقه است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.