مک کین رسما اوباما را متهم کرد

سناتور جان مک کین تصریح کرد رئیس جمهور آمریکا مسوول افشای اطلاعات محرمانه دولتی است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، از چندی پیش اطلاعات محرمانه طبقه بندی شده دولت آمریکا، به صورت مقطعی در رسانه های این کشور منتشر می شود. مطالب زیادی درباره این اطلاعات محرمانه مطرح است. برخی می گویند دولت آمریکا برای بهره برداری در انتخابات ریاست جمهوری به نفع باراک اوباما ، نامزد حزب دموکرات و رئیس جمهور کنونی، این اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده را فاش می کند. البته کاخ سفید هرگونه دخالت در این مساله را انکار کرده است.
سناتور جان مک کین جمهوریخواه از ایالت آریزونا و عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در این خصوص گفت:« من نمی دانم که آیا رئیس جمهور آمریکا (اوباما) درباره افشای این اسناد محرمانه اطلاع داشته است یا خیر؟ من هرگز چنین اتهامی را هم مطرح نمی کنم. اما با توجه به ماهیت اطلاعاتی که منتشر شده است می توان گفت چندین نفر از مقامات دولتی منبع انتشار این اطلاعات بوده اند. آنها خواسته اند هویتشان به عنوان منبع اطلاعاتی فاش نشود زیرا می دانسته اند در این صورت کارشان را از دست خواهند داد. ممکن است رئیس جمهور آمریکا خودش این کار را انجام نداده باشد اما در مقام فرمانده کل قوا در کشور، مسوول این کار است.»
منتقدان می گویند دولت اوباما با انتشار این اسناد محرمانه می خواهد در فضای انتخابات ریاست جمهوری اینگونه القاء کند که اوباما در مقابله با خطرات متوجه آمریکا که بخشی از این اسناد به آن مربوط است، جدیت دارد و در نتیجه از این مساله، بهره برداری انتخاباتی کند.کاخ سفید با رد این استدلال اعلام کرده است دو دادستان ویژه برای بررسی این مساله ماموریت یافته اند.
۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.