میران: شناخت چندانی از حریفان نداریم/ جوانان پشتوانه تیم بزرگسالان هستند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۱۸/آذر/ – ۱۴:۳۰ و در حوزه های ورزشی – ۰ نظر

در گفت‌وگو با آنا

خبرگزاری : سرمربی تیم ملی جودو جوانان درباره شناخت خود از حریفان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: از آنجا که جودوکاران در رده جوانان هر سال تغییر می‌کنند، شناخت خوبی از حریفان نداریم.

محمود میران در گفت‌وگو با سرویس ورزشی سایت خبری ممتازنیوز، در آستانه برگزاری مسابقات جودو قهرمانی آسیا ، اظهار کرد: آخرین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی جودو ایران متشکل از ۷ جودوکار به مدت ۵ روز در جزیره کیش برگزار شد و از روز سه‌شنبه تیم‌ ایران در قالب دو گروه به هنگ‌کنگ محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.

وی از آمادگی کامل تیمش خبر داد و گفت: با وجود این‌که نتوانستیم در تورنمنت بین‌المللی و اردوهای برون‌مرزی شرکت کنیم،‌ اما تیم جودو ایران از آمادگی بالایی برخوردار است و امیدوارم بهترین نتایج ممکن را در مسابقات پیش‌رو کسب کند. کادر فنی و فدراسیون جودو هر کاری که از دستشان برمی‌آمده برای این تیم انجام داده‌اند.

سرمربی تیم ملی جودو جوانان درباره نحوه انتخاب این ۷ نفر برای حضور در مسابقات گفت: کادر فنی در ابتدا در مسابقات قهرمان کشوری برترین جودوکاران را شناسایی کرد و سپس در اردوها بازیکنان را مورد ارزیابی قرار داد و در نهایت با برگزاری مسابقات انتخابی نفرات نهایی را انتخاب کردیم.

وی افزود: برگزاری اردوهای آماده‌سازی پیش از برگزاری این مسابقات باعث شد شناخت خوبی نسبت به ملی‌پوشان پیدا کردیم و توانستیم از این شناخت در بهبود شرایط تیم استفاده کنیم.

میران درباره عدم اعزام نماینده سنگین وزن به مسابقات هنگ‌کنگ گفت: در  وزن +۹۰ با مصدومیت مواجه بودیم و نتوانستیم در هر ۸ وزن مبارزه کنیم و قرار شد در ۷ وزن اول ملی‌پوشان را اعزام کنیم.

سرمربی تیم جوانان جودو ادامه داد: از آنجایی که جودوکاران در رده جوانان در هر دوره از مسابقات تغییر می‌کنند، شناخت خوبی از رقبای خود در این مسابقات نداریم. با این وجود آگاه هستیم که جودوکارانی از قزاقستان،‌مغولستان و ازبکستان در این مسابقات حضور دارند که بسیار قدرتمند هستند و مبارزه با آن‌ها ساده نخواهد بود.

میران درباره پیش‌بینی خود از نتیجه جودوکاران در این مسابقات، با بیان این که رشته جودو به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست ، گفت: هدف ما کسب مدال و بهترین نتیجه است و اطمینان داشته باشید همه بازیکنان برای مدال روی تاتامی می‌روند. اکثر ملی‌پوشان تیم جوانان تا کنون تجربه مسابقات بین المللی نداشته‌اند و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که این جوانان می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشند ، گفت: اگر فدراسیون از تیم‌های رده جوانان و نوجوانان حمایت کند و این جودوکاران به درستی آموزش ببیند و در شرایط استاندارد مسابقات قرار بگیرند، قطعا می‌توانند آینده ساز جودو باشند. این بازیکنان در شرایط سنی قرار دارند که تا دو سال دیگر می‌توانند در رده جوانان فعالیت کنند و دو سال برای تربیت آن‌ها وقت وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

خبرگزاری آنا – ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.