میزان حباب در بازار مسکن

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه با آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر ثبات قیمتی در بازار حاکم می گردد گفت…

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه با آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر ثبات قیمتی در بازار حاکم می گردد گفت: قیمت مسکن در بازار هنوز ۱۳ درصد حباب دارد.

مصطفی قلی خسروی در خصوص مصوبه اخیر دولت مبنی بر آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر افزود: همان موقعی که دولت خرید و فروش مسکن مهر را ممنوع اعلام می‌کرد تنها فردی که می‌گفت شما حق ندارید ممانعت از حق کنید بنده بودم.

وی ادامه داد:چون قانون می‌گوید برای این فرد حقی ایجاد شده است و شما حق ندارید که ممانعت از حق بکنید.

*دولت دهم برای آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر پیشدستی کرد

خسروی اضافه کرد: اگر این مصوبه در دولت دهم خارج نمی‌آمد مطمئن باشید که در دولت یازدهم این اتفاق رخ می‌داد و فکر می‌کنم دولت دهم پیشدستی کرده است.

وی تصریح کرد: به هرحال باید از بابت این مصوبه به دولت دهم خسته نباشید بگوئیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص تاثیر مصوبه آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر افزود: در خصوص تاثیرگذاری این مصوبه بر روی قیمت مسکن باید بگویم که تسهیلات برای مسکن مهر موقعیت بهتری را در بازار ایجادمی‌کند،پس مسلم بدانید که اثرات خوبی را بر روی ملک ایجاد و جابجایی و نقل و انتقال بیشتری صورت می‌گیرد.

*امیدوارانه منتظر ثبات قیمت می مانیم

وی ادامه داد: یک عده‌ای که از قبل امتیاز گرفته بودند و بند “ج” شامل حال آنها شده بود و نگران بودند آنها سریعاً برای خرید با یک مقدار قیمت بالاتر اقدام می‌کنند و این حرکت قیمت‌ها را با ثبات‌تر می‌کند چون هرچه تسهیلات برای مردم قائل شویم مردم رفاه پیدا می‌کنند و ملک به ثبات قیمتی خود می رسد.

خسروی اضافه کرد: نمی‌توان امید مردم را قطع کرد و در حال حاضر هم باید امیدوارانه منتظر ثبات قیمت مسکن باشیم.

*۱۳ درصد حباب قیمت مسکن طلبکار هستیم

خسروی ادامه داد: اگر خاطرتان باشد در سال ۹۱ که قیمت مسکن جهشی رشد پیدا کرد، بنده اعلام کردم که ۲۰ درصد آن حباب است از این ۲۰ درصد حباب ابتدا ۳ درصد، سپس ۵ درصد و در حال حاضر به ۷ درصد آن کاهش دست پیدا کردیم و هنوز ۱۳ درصد آن حباب قیمت را از بازار طلبکار هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه‌ داد: در حال حاضر قیمت مسکن ۱۳ درصد حباب دارد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.