میزان ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان از ۱۲ تریلیون دلار گذشت

۲۴م اسفند ،

میزان ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان از ۱۲ تریلیون دلار گذشت | چاپ |
جمعه ۲۵ اسفند ساعت ۱۰:۰۰

بینا- شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد، بانک های مرکزی جهان به خرید طلا ادامه خواهند داد و سهم دلار و یورو را در ذخایر ارزی خود کاهش می دهند.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/پایگاه اینترنتی تریدرز، شورای جهانی طلا اعلام کرد: گرچه دلار همچنان بیشترین سهم را در ذخایر ارزی جهان در اختیار خواهد داشت ولی بانک های مرکزی جهان به افزایش سهم طلا در ذخایر ارزی بین المللی خود ادامه می دهند.
بر اساس این گزارش، رقابت بانک های مرکزی بزرگ جهان مثل آمریکا اروپا و ژاپن در کاهش نرخ ارز سبب نگرانی شدید سایر بانک های مرکزی جهان شده و این مساله بانک های مرکزی کشورهای در حال توسعه و نوظهور را بر آن داشته است تا سهم دلار و یورو و ین را در ذخایر ارزی خود کاهش داده و ذخایر طلا را جایگزین آن کنند.
میزان ذخایر طلای بانک های مرکزی جهان از ۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۰۰ میلادی به بیش از ۱۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است.
قیمت طلا از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون به شدت افزایش داشته و این مساله تاثیر بسیاری بر تمایل بانک های مرکزی جهان برای خرید این فلز گرانبها داشته است.
میزان خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان سال قبل به بیش از ۵۳۴ تن رسیده است که این میزان از سال ۱۹۶۴ میلادی تا کنون بی سابقه بوده است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.