میشل سلیمان: لبنان در آستانه جنگ داخلی قرار ندارد

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘میشل سلیمان’ رییس جمهور لبنان در مصاحبه با شماره روز جمعه روزنامه ‘السفیر’ با تکذیب خبر حضور ارتش ‘آزادی خواه سوریه’ در مناطق مرزی لبنان به ویژه در مناطق شمالی لبنان گفت: تا وقتی که ارتش لبنان در این مناطق حضور داشته باشد، هیج گونه عملیات نظامی دیگری در شمال لبنان انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به گفت وگوهای دوجانبه با ‘اولاند’ رییس جمهور فرانسه افزود: در این گفتگوها ضمن بررسی روند اوضاع جاری منطقه به ویژه اوضاع سوریه، بر موضع لبنان مبنی بر جلوگیری از ادامه اعمال خشونت و قتل در سوریه و حمایت از عملیات سیاسی تحت اشراف سازمان ملل برای حل بحران سوریه تاکید کردم.

سلیمان تصریح کرد: در این گفتگوها، فرانسه هیچ گونه در خواستی از لبنان نکرد و تنها حفظ امنیت و ثبات لبنان برای فرانسه مهم است.

وی با اشاره به اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای محیط پیرامون خود گفت: اجرای این سیاست، مورد تأیید فرانسه است.

رییس جمهور لبنان با اشاره به مشکل به تعطیلی کشاندن برخی مصوبات دولت افزود: این مشکل در اثر مخالفت شدید گروههای مخالف دولت با مصوبات آن صورت گرفته است.

سلیمان طی دیدار با رییس مجلس فرانسه هدف دیدار از فرانسه را تقویت روابط دوجانبه در عرصه های مختلف، تقویت نقش فرانسه در مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان و نیز حمایت از حفظ ثبات و استقرار لبنان با توجه به تحولات منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

رییس جمهور لبنان در پایان سفر به فرانسه با حضور در کاخ ‘الیزه’ و دیدار جداگانه با اولاند رییس جمهور فرانسه از وی جهت دیدار از لبنان دعوت به عمل آورد؛ این دعوت مورد استقبال رییس جمهور فرانسه قرار گرفت ولی زمان دقیق آن مشخص نشد.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۵۷۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.