میوه‌های رشد یافته با هورمون، برای بدن مضر هستند

به گزارش ایمنا یک متخصص تغذیه ضمن بیان این مطلب گفت: نوبرانه‌هایی که در فصل بهار و تابستان وارد بازار می‌شوند، اگر کاملا رسیده باشند بسیار مفید هستند و می‌توانند نیازهای بدن را تامین کنند، ولی همین میوه‌ها اگر توسط هورمون و در مکانی غیر از مکان اصلی میوه، رسیده باشند نه تنها برای بدن مفید نیستند، بلکه می‌توانند مضر هم باشند.
دکتر شمس‌الدین انصاری افزود: هورمورن‌هایی که برای رشد میوه‌ها استفاده می‌شوند، دارای ترکیباتی هستند که پس از مصرف، ساخت برخی هورمون‌ها را در بدن تحریک و یا تضعیف می‌کنند. مصرف این هورمون‌ها همچنین در فرآیند ذخیره و یا سوخت چربی‌های بدن اشکال ایجاد می‌کنند و موجب افزایش بافت چربی در برخی نواحی بدن می‌شوند.
وی تصریح کرد: زمانی که میوه توسط هورمون و یا گازهای خاص به حالت رسیده تبدیل می‌شود، از حالت طبیعی خود خارج می‌شود. به عنوان مثال زمانی که زردآلو توسط هورمون رشد می‌کند، اگرچه ظاهر میوه شبیه به میوه‌های رسیده می‌شود، ولی مغز آن رشد نمی‌کند.
این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: برخی نوبرانه‌های بهاره و تابستانه مانند چغاله‌بادام نیز به صورت نرسیده و سبز مصرف می‌شوند که اگر فرد مصرف‌کننده مشکل گوارشی نداشته باشد، مصرف این نوبرانه‌ها مشکلی برای او ایجاد نمی‌کند. افرادی هم که مشکل گوارشی دارند باید در مصرف نوبرانه‌ها تعادل را رعایت کنند.
/۱۰۴

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.