ناتو: به بازداشت شورشیان در افغانستان ادامه می‌دهیم

۱۴م آذر ،

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، نیروهای این ائتلاف بین‌المللی به بازداشت و زندانی کردن شورشیان در افغانستان ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گونتر کاتز، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واکنش به اظهارات مطرح شده در شورای امنیت ملی افغانستان اظهار داشت، نیروهای بین‌المللی به بازداشت شورشیان در جریان درگیری‌ها ادامه خواهند داد.

این در حالی است که حامد کرزای، رییس‌جمهوری افغانستان پیش از این در جلسه شورای امنیت ملی گفت که از این پس هیچ کشور خارجی اجازه بازداشت افغان‌ها و داشتن زندان در افغانستان را ندارد.

دولت افغانستان اعلام کرد، نگهداری زندانیان توسط نیروهای بین‌المللی حاکمیت ملی این کشور را نقض می‌کند اما سخنگوی نیروهای ناتو در کابل به خبرنگاران گفت که نیروهای بین‌المللی به بازداشت شورشیان در جریان درگیری‌ها ادامه خواهند داد.

کاتز گفت: نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت در افغانستان (آیساف) و نیروهای امنیتی افغان به گونه‌ای مشترک به بازداشت شورشیان در میدان جنگ ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، وی افزود: فشارهای بیشتری بر آنها وارد می‌کنیم و انتقال آنها را از میدان جنگ (به بازداشتگاه) نیز ادامه می‎دهیم. این یک موضوع دوجانبه است.

در همین حال، هفته قبل انگلیس اعلام کرد که به سبب بدرفتاری در زندان‎های افغانستان، نمی‎تواند بازداشتی‌های افغان را به دولت این کشور تحویل دهد.

با این حال، حامد کرزای از اداره امنیت ملی خواسته در مورد وجود زندان یا بازداشتگاه تحت کنترل ارتش انگلیس و همچنین دیگر نیروهای بین‌المللی تحقیق کند. کرزای دستور داده در صورتی که بازداشتگاهی تحت کنترل نیروهای بین‌المللی باشد، بازداشتی‌های افغان آن بی‌درنگ به زندان‌های تحت کنترل دولت افغانستان منتقل شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.