ناتو توانایی تعرض به کشورهای منطقه را نخواهد داشت

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ناتو امروز در وضعیت سیاسی و اقتصادی مناسبی قرار ندارد که بتواند تعرضی به خاورمیانه داشته باشد، لذا دخالت آنها در سوریه وجاهت ندارد.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به درگیری‌های اخیر در سوریه و اخبار منتشر شده در رابطه با حضور ناتو در این کشور، گفت: ناتو امروز در وضعیت سیاسی و اقتصادی مناسبی قرار نداشته که بتواند تعرضی به کشورهای دیگر داشته باشد، لذا دخالت آنها در سوریه وجاهت ندارد، چرا که ناتو در سوریه نمی‌تواند از راهکارهای قانونی با توافق نظر اعضا استفاده کند.
وی در ادامه حضور ناتو در منطقه را در تهدیدی برای ترکیه دانست و افزود: این آرزوی غربی‌ها بوده است که ترکیه را با چالش‌هایی رو به‌رو تضعیف کنند و حضور ناتو در منطقه نه تنها تهدیدی برای منطقه است بلکه تهدیدی برای خود ترکیه نیز خواهد بود.

لاسجردی در ادامه به اهمیت و ضرورت پایان بخشیدن به چالش‌های ایجاد شده بین ترکیه و سوریه و لزوم اهتمام مسئولین دو کشور به این موضوع اشاره و تصریح کرد: امیدواریم دولتمردان ترکیه و سوریه با هوشمندی، دینداری و خویشتن داری این مقطع حساس را به سلامت طی کنند، چرا که بر اساس عقل و دین، هیچکس جنگ بین دو کشور مسلمان را نمی‌پسندد، لذا باید هرچه زودتر این درگیری مرزی و دخالت‌های ناخواسته متوقف شود.

این کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: طبق اصول پذیرفته شده و ثابت ترکیه، هرگز نباید سواحل شرقی این کشور و قبرس به دست غربی‌ها بیفتد اما حضور ناتو در این منطقه این اصل مهم و استراتژیک را خدشه‌دار می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.