ناتو در کنار ترکیه خواهد بود/ مداخله نظامی در سوریه منتفی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه حریت، ناتو در نشست امروز خود ضمن محکوم کردن اقدام سوریه و غیرقابل قول خواندن آن، همبستگی خود را با ترکیه اعلام کرد.

 “آندرس فوگ راسموسن” در این رابطه گفت : اقدام سوریه غیرقابل قبول بوده و آن را به شدت محکوم می کنیم و اعضای ناتو همبستگی خود را با ترکیه اعلام می کنند. ما همچنان با هم خواهیم بود.

روزنامه “گلوب اند میل” نیز در خبری نوشت : ناتو مداخله نظامی در سوریه را رد کرد.

اعضای سازمان ناتو که امروز در نشست اضطراری برای بررسی تنش های بوجود آمده میان سوریه و ترکیه شرکت کرده بودند، مداخله نظامی در سوریه را به دلیل بیم از این نکته که موجب آغاز جنگ داخلی در این کشور می شود رد کردند.

این درحالی است که “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر ترکیه امروز در نشست حزب عدالت و توسعه، در ادامه حملات لفظی خود به سوریه گفت : سوریه خطری بالفعل و مشخص برای ترکیه است.

روزنامه حریت با انتشار این خبر می نویسد : اردوغان در نشست امروز حزب عدالت و توسعه ضمن انتقاد از اقدام سوریه گفت : سوریه خطری بالفعل و آشکار برای ترکیه است و تمام نیروهایی که از خاک سوریه به مرز ترکیه نزدیک شوند از هم اکنون به عنوان یک تهدید تلقی خوهند شد.

نخست وزیر ترکیه همچنین افزود : ارتش ترکیه بر اساس تنش های اخیر با سوریه قوانین نظامی خود را تغیییر داده و ارتش ما به هر گونه تجاوز مرزی پاسخ خواهد داد.

اردوغان افزود : همه باید بدانند که خشم ترکیه از سوریه جدی است . روابط دوستی برای ترکیه باارزش است اما هرکسی باید این نکته را بداند که خشم ترکیه نیز به همان اندازه مهم است. جنگنده ترکیه در حریم بین المللی هدف قرار گرفته و در آبهای سوریه سقوط کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.