نادلای هندی مدیرعامل مایکروسافت می‌شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

منابع خبری می‌گویند «ساتیا نادلا» مدیرعامل بعدی مایکروسافت خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی ان‌ان مانی  ماه‌هاست که استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت بازنشسته شد و پس از آن مایکروسافت مدت‌هاست که در حال تحقیق و بررسی برای یافتن جانشین او بوده است. حالا منابع خبری از مدیر عاملی ساتیا نادلا بر مایکروسافت خبر می‌دهند.
 
Satya Nadella در طول این ماه‌ها همواره جزو کاندیداهای برتر مدیرعاملی مایکروسافت بوده است اما حالا بلومبرگ و پس از آن نیویورک تایمز و وال استریت ادعا می‌کنند هیئت مدیره نادلا را برای این سمت در نظر گرفته است.
 
فرانک شاو یکی از سخنگوهای مایکروسافت  از اظهار نظر در این زمینه اجتناب کرده است.  این تصمیم هنوز قطعی نشده است اما نادلا به عنوان یکی از برترین کاندیداها در هفته‌های اخیر مطرح شده است.
 
همچنین در گزارش بلومبرگ آمده است که هیئت مدیره مایکروسافت همچنین قصد دارد بیل گیتس را نیز از سمت ریاست هیئت مدیره برکنار کرده و احتمالاً جان تامپسون را منسوب کنند چرا که شنیده‌ها حاکی از این موضوع بود که یکی از دلایل اصلی عدم موافقت کاندیداها در پذیرش سمت مدیرعاملی وجود گیتس و بالمر در هیئت مدیره این شرکت بوده است.
 
نادلا که اصالتا هندی است  20 سال در مایکروسافت فعالیت داشته است. او در حال حاضر مدیر بخش ابری و تجاری مایکروسافت است که مسئولیت ساخت و اجرای پلتفرم‌های محاسباتی مایکروسافت، ابزارهای توسعه‌دهندگان و سرویس‌های ابری را به عهده داشته است. نادلا همچنین پیش از این در بخش‌های آفیس و بینگ مایکروسافت نیز فعال بوده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.