نازک ترین صفحه کلید دنیا +عکس

فروردین ۱۴۰۳

محققان انگلیسی صفحه کلید انعطاف‌پذیری با ضخامت نیم میلی‌متر طراحی کرده‌اند که از فناوری بی‌سیم برای برقراری ارتباط با تبلت و تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ محققان انگلیسی صفحه کلید انعطاف‌پذیری با ضخامت نیم میلی‌متر طراحی کرده‌اند که از فناوری بی‌سیم برای برقراری ارتباط با تبلت و تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کند.

 باریک ترین صفحه کلید جهان توسط محققان شرکت CSR طراحی شده است که می تواند مناطق حساس به لمس در تبلت و تلفن های همراه هوشمند را گسترش دهد.

صفحه کلید بی‌سیم از طریق تراشه CSR1010 به تبلت یا تلفن همراه هوشمند متصل شده و قابلیت برقراری ارتباط با رایانه های ویندوز ۸ را دارد که در مقایسه با بلوتوث های استاندارد برق کمتری مصرف می کند.

برای طراحی باریک ترین صفحه کلید از تلفیق فناوری بی سیم و قطعات الکترونیک انعطاف پذیر و قابل چاپ استفاده شده است.

صفحه کلید قادر به دریافت لمس و کنترل حرکات دست است؛ همچنین امکان استفاده از یک قلم تایپ برای تشخیص دست خط و طراحی و رسم در نظر گرفته شده است.

این دستگاه بعنوان پوشش محافظ برای تبلت نیز محسوب شده و می تواند بخش لمسی تبلت و تلفن همراه هوشمند را گسترش دهد.

علاوه بر عملکرد بعنوان یک صفحه کلید کامل برای تایپ کردن در تلفن همراه، یک فضای لمسی بزرگ برای رایانه های رومیزی نیز محسوب می گردد.

این صفحه کلید از سیلیکون لمسی Atmel برای حس مناطق چندگانه لمسی بر روی سطوح و رساناهای چاپی CIT‌ برای غشای انعطاف پذیر ساخته شده است.

باریک ترین صفحه کلید روز جمعه ۱۵ شهریور در نمایشگاه IFA‌ برلین به نمایش در می آید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.