ناطق نوری با وجود زیباکلام نیاز به دشمن ندارد

می دانید چرا خاتمی ۲۰ میلیون رأی آورد؟ چون در برابر ناطق نوری ایستاده بود این میزان رأی آورد. این سخن خیلی تلخ است اما واقعیت دارد. البته اگر به جای خاتمی یک تیرآهن هم رقیب ناطق نوری بود باز تیرآهن بود که ۲۰ میلیون رأی می آورد! چرا؟ به خاطر این که آرای خاموش و خاکستری و حتی بخشی از آرای غیرخاکستری، فقط هدفشان این بود که ناطق رأی نیاورد. رقیب ناطق برایشان مهم نبود.

کیهان نوشت:

صادق زیباکلام به فاصله چند روز، برای ادعای اصلاح طلبان علیه خودش سند جور کرد.
وی چند روز پیش در مصاحبه با فاطر نیوز گفته بود: ناطق نوری می تواند آشتی ملی به وجود بیاورد اما این مثل انداختن زنگوله پای گربه است و اولین کسانی که به من حمله کردند با این حرف، خود اصلاح طلبان بودند. آنها گفتند «ما ۱۶ سال پیش بین خاتمی و ناطق، ناطق را انتخاب نکردیم و حالا بعد از ۱۶ سال می گویید ناطق؟ گل بگیرند در علوم سیاسی که شما در دانشگاه تهران تدریس می کنید»!
زیباکلام روز گذشته در مصاحبه با «مشرق» از یک طرف تحلیل خود درباره لزوم حمایت اصلاح طلبان از ناطق نوری را تکرار کرد و از سوی دیگر مدعی شد در دوم خرداد سال ۷۶ حتی اگر به جای خاتمی تیرآهن هم بود رأی می آورد!
وی می گوید: می دانید چرا خاتمی ۲۰ میلیون رأی آورد؟ چون در برابر ناطق نوری ایستاده بود این میزان رأی آورد. این سخن خیلی تلخ است اما واقعیت دارد. البته اگر به جای خاتمی یک تیرآهن هم رقیب ناطق نوری بود باز تیرآهن بود که ۲۰ میلیون رأی می آورد! چرا؟ به خاطر این که آرای خاموش و خاکستری و حتی بخشی از آرای غیرخاکستری، فقط هدفشان این بود که ناطق رأی نیاورد. رقیب ناطق برایشان مهم نبود.
این اصلاح طلب متمایل به هاشمی در ادامه مصاحبه طولانی خواستار آشتی ملی می شود و تصریح می کند: کسی که هم اعتقاد به آشتی ملی دارد و هم توان تحقق آن را دارد ناطق نوری است. حتی اگر محمد علی نجفی کاندیدای مطلوب من هم که از عارف بیشتر قبولش دارم در کنار ناطق نوری کاندیدا شود من با تمام وجودم برای ناطق نوری و اجماع یا آشتی ملی فعالیت خواهم کرد. ناطق نوری کاندیدایی است که در حال حاضر به درد مملکت می خورد.
خبرنگار می پرسد «اما همین چند دقیقه پیش گفتید که اگر تیرآهن هم رقیب ناطق نوری بود ۲۰ میلیون رأی می آورد! گفتید ۲۰ میلیون به خاتمی رأی دادند چون نمی خواستند ناطق نوری رای بیاورد! از طرفی، تشبیه آقای ناطق به تنها کسی که منجی است مبالغه آمیز نیست؟!» زیباکلام در پاسخ به این جملات بسنده کرد: شما برای فهم اهمیت این فکر آشتی ملی باید مقدمات بحث مرا قبول بکنید. ببینید شما اگر الان از من بپرسید که اگر قدرت عظیمی از عالم غیب به من اهدا می شد اولین کاری که برای ایران می کردم چه بود؟ آیا آزادی مطبوعات؟ آزادی بیان؟ و یا آزادی زندانیان سیاسی می بود؟ خیر. سعی می کردم در کشور یک درجه ای از آشتی ملی ایجاد کنم.
وی توضیح نداد که بالاخره آشتی ملی از مجرای انتخاب ملت می گذرد یا خیر؟
زیباکلام در این گفت وگو درباره اظهارات عبداله نوری مبنی بر لزوم تشکیل اتاق فکر اصلاح طلبان تصریح می کند: من هیچ وقت نتوانسته ام در این موارد بفهمم که اتاق فکر یعنی چه؟! اتاق فکر معادل THINK TANK در زبان انگلیسی است و به مجموعه ای اطلاق می شود که دور همدیگر جمع می شوند و در خصوص یک مسئله مثلاً محیط زیست- یا هر مسئله دیگری که برای آن جامعه حیاتی و مهم است به یکسری جمع بندی ها می رسند. اما در مورد پدیده اصلاح طلبان در ایران ما به چیزی به نام اتاق فکر نیاز نداریم زیرا صورت مسئله مشخص است. ما در خصوص جنبش اصلاح طلبی به عنوان یک جنبش دموکراسی خواه در ایران نیاز به رهبر و رهبری داریم نه به اتاق فکر! همه اصلاح طلبان می دانند که به دنبال چه هستند؛ دموکراسی و آزادی های سیاسی.
وی افزود: یکی از اشتباهات بزرگی که اصلاح طلبان بعد از دوم خرداد ۷۶ مرتکب شدند این بود که خیال کردند آن ها توانسته اند برای خاتمی رأی جمع کنند، سعید حجاریان فکر کرد که طرح عبور از دموکراسی او توانسته این کار را بکند، یکی دیگر فکر کرد به خاطر طرح ایده جامعه مدنی بوده که خاتمی رأی آورده، آن یکی خیال کرد که چون او به خاتمی گفته در تلویزیون اینجوری ژست بگیرد و بخندند، رأی آورده و… نه! اینها نیست. خاتمی رأی آورد چون در برابر ناطق ایستاده بود. البته اگر به جای او تیرآهن هم بود رأی می آورد.
زیباکلام مجدداً با تمسخر موضوع اتاق فکر اصلاح طلبان گفته است: اصلاح طلبان انسجام و رهبری ندارند. آقای عبدالله نوری از یک طرف اعلام می کند اتاق فکر تشکیل داده ایم! فردای این اظهارنظر، آقای خاتمی در جشن تولد خواهرزاده اش در پاسخ به خبرنگاری که می پرسد آیا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنید جواب می دهد: «انشاءالله. دعا کنید». بعد رسانه ها تیتر می زنند «خاتمی: با دعای مردم در انتخابات شرکت می کنیم»!


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.