نامزدهای اولیه بهترین فیلم ۲۰۱۲ اروپا معرفی شدند

سینما پرس-گروه سینما/ جدیدترین فیلم‌های سینمایی کن لوچ، مایکل هنکه و ژاک اودیارد در بین ۴۷ نامزد اولیه بخش بهترین فیلم این دوره از مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم اروپا حضور دارند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده این دوره از مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم اروپا فهرست اسامی ۴۷ نامزد اولیه بخش بهترین فیلم این مراسم سالیانه را در حالی منتشر کردند که فیلم های سینمایی مطرح و برجسته ای مانند «عشق» (Amour) به کارگردانی مایکل هنکه، «سهم فرشتگان» (Angel`s Share) به کارگردانی کن لوچ و «زنگار و استخوان» (Rust and Bone) به کارگردنی ژاک اودیارد در بین این آثار به چشم می خورند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «عشق» که پیش از این با حضور در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن موفق به دریافت جایزه نخل طلایی بهترین فیلم این جشنواره فرانسوی شده است، به تازگی به عنوان نماینده اتریش به بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ارسال شده است.

ژان لوییس ترینتیگنانت، امانوئل ریوا و ایزابل هاپرت در «عشق» ایفای نقش کرده اند و این فیلم سینمایی ماه های آخر عمر یک زوج سالخورده را به تصویر می کشد. همچنین این فیلم سینمایی چندی پیش نیز توانست جایزه بهترین فیلم سال «فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم» را به خود اختصاص دهد.

فیلم سینمایی «سهم فرشتگان» نیز پیش از این در بهار سال جاری توانست جایزه هیات داوران شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد و فیلم سینمایی «زنگار و استخوان» نیز نامزد دریافت جایزه نخل طلایی این جشنواره فرانسوی بود.

بنابر اظهارت مسئولان این دوره از مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم اروپا، ۴۷ نامزد اولیه بخش بهترین فیلم این مراسم سالیانه از میان ۳۱ کشور این قاره انتخاب شده اند. همچنین پس از رای گیری توسط ۲۷۰۰ عضو آکادمی فیلم اروپا، فهرست اسامی نامزدهای نهایی بخش های مختلف این مراسم در تاریخ ۳ نوامبر (۱۳ آبان) پاییز سال جاری و در جریان جشنواره فیلم سویل اعلام می شوند.

برگزیدگان بخش های مختلف بیست و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز «آکادمی فیلم اروپا» (European Film Awards) نیز در تاریخ یکم دسامبر (۱۱ آذر) پاییز سال جاری و در کشور مالت طی مراسمی ویژه معرفی می شوند.

انتهای پیام/ ع م

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۷۵۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.