نامزدهای جایزه ادبی کاستا معرفی شدند

۰۱م آذر ،

نویسندگان راهیافته به مرحله‌ نهایی ۵ بخش جایزه ادبی کاستا از سوی برگزارکنندگان این جایزه ادبی معرفی شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، در میان اسامی راهیافته به عنوان نامزد دریافت جایزه ادبی کاستا نام “هیلاری منتل”، برنده‌ جایزه‌ بوکر نیز به چشم می‌خورد.

بنابر این گزارش، “منتل” چندی پیش با دومین جلد از سه‌گانه‌ “بالا آوردن اجساد” برای دومین بار جایزه ادبی بوکر را از آن خود کرد. این نویسنده در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز با رمان “تالار گرگ” توانسته بود جایزه بوکر را به خود اختصاص بدهد.

برندگان بخش‌های رمان‌، اولین رمان، زندگینامه‌، شعر و ادبیات کودک جوایز ادبی کاستا هر یک مبلغ ۵ هزار پوند دریافت می‌کنند و سپس برنده‌ نهایی از میان آنها برگزیده جایزه‌ای به مبلغ ۳۰ هزار پوند را دریافت می‌کند.

به نوشته گاردین، کتاب “زندگی، مرگ، جوایز” اثر “«استفن می”، رمان “قلب شکسته از داخل” اثر “جیمز میک و رمان “روزهای تابستانی باگنولد” اثر “جیف وینترهارت دیگر رقبای “هیلاری منتل” برای کسب جایزه ادبی کاستا می باشند.

در بخش آثار زندگی‌نامه‌ای نیز کتاب زندگینامه‌ای “پاتریک لی: یک ماجرا” اثر “آرتمیس کوپر، کتاب “مزرعه و یک خانواده” اثر “سرینا گینس”، “در خدمت ویکتوریا: زندگی در خانواده اشرافی” اثر کیت هوبارت،‌”دختر در چشمان پدر” اثر مشترک “مری تالبوت” و “برایان تالبوت” نامزدهای دریافت جایزه ادبی کاستا می‌باشند.

گفتنی است، سال قبل “اندرو میلر” با رمان تاریخی “ناب” جایزه ادبی کاستا را دریافت کرد.

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.