نامزد جبهه پایداری: تصمیات کسانی که گرفتار حزب‌بازی می شوند گاهی بدون توجه به مصلحت انقلاب است

 حسین طلا فرماندار سابق تهران  و نامزد جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین، در خصوص اولویت های کاری مجلس نهم، گفت: موضوعات اقتصادی مهمترین محوری است که مجلس باید به سمت تحقق آن گام بردارد چرا که شمن با توان وارد صحنه شده و طرح شعار سال تولید ملی از سوی رهبر معظم انقلاب یک گونه دفاع از انقلاب در مقابل این جنگ است.

 وی شرایط محقق کردن شعار سال را توجه به مقوله نیروی انسانی دانست و گفت: در این بخش باید دو امر مهم لحاظ شود یکی امنیت شغلی است که کارگر احساس کند که شغلش از امنیت نسبی برخودار است- البته به گونه ای که کارفرما احساس نکند که نمی تواند کاری بکند- و دوم ارائه خدمات رفاهی و تامین اجتماعی که پشتیبانی کننده حقوق او باشد.

وی با اشاره به بی توجهی به تولیدات داخلی، افزود: متاسفانه حتی کالاهای خوب ایرانی که قدرت رقابت با نمونه خارجی را دارد، در مقابل بازار مصرف نادیده گرفته می شود.

وی در این زمینه توجه به موضوع تکنولوژی تولید محصول را از زمینه هایی دانست که می تواند موجب شد محصولات تولیدی با کیفیت تر باشد.

به عقیده حسین طلا، ویروس تحقق شعار سال جاری مقوله«قاچاق» است که در این زمینه باید برروی حمایت از تولید داخل و قوانین کار کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره آسیب های پیش روی مجلس نهم با توجه به جدید بودن بخشی از نمایندگان آن با بیان اینکه به طور کلی آسیب مجالس ما در چند موضوع است، گفت: سیاست زدگی یکی از این آسیب ها است.

وی بابیان اینکه وظیفه مجلس تقنین، هزینه کرد درآمدها و در نهایت نظارت بر دستگاه های اجرایی است، خاطر نشان کرد: کسانی که گرفتار نوعی حزب بازی وارد می شوند و حزب برای آنها تصمیماتی می گیرد، گاهی ممکن است تصمیاتشان بدون توجه به مصلحت انقلاب باشد.

وی گفت:معمولا سیاست زدگی موجب می شود افراد به مقوله هایی که وظیفه آنهاست نرسند و مدام درگیر بحث های سیاسی باشند.

نامزد جبهه پایداری، دنیا زدگی را دیگر آسیب پیش روی نمایندگان دانست و گفت:دنیا زدگی و غافل شدن و پرداختن به امورات خود موجب می شود نمایندگان مجبور می شوند به کسانی که از آنها حمایت کردند و وامدار آنها هستند، کولی بدهند.

وی همچنین با اشاره به قانون انتخابات مجلس، گفت: قانون می گوید بنرهای انتخاباتی تنها در جلوی ستادهای انتخاباتی نامزدها قرار گیرد یا اینکه پوستر در ابعاد مشخص استفاده شود و در محل های مشخص در این زمینه نصب شود؟ در سطح شهر یک نامزد انتخابات چقدرمی تواند هزینه کند؟ اگر نمی تواند این هزینه ها از کجا تامین شده است؟کسی که خودش قانون  را زیر پا می گذارد چگونه می خواهد در آینده قانون تصویب کند.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.