نامگذاری یک سالن نمایش به نام فرهاد ناظرزاده‌کرمانی

اردیبهشت ۱۴۰۳

آرشیو خبرنمایش کد مطلب: ۳۲۰۱۰     
ارسال به دوست    نسخه چاپی نسخه چاپی   

سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به نام استاد ناظرزاده کرمانی نویسنده، پژوهشگر و مدرس تئاتر- نامگذاری می‌شود.

جمعه ۲۸ تیر ساعت ۱۴:۱۴

به گزارش هنرآنلاین، مراسم بزرگداشت استاد فرهاد ناظرزاده کرمانی روز شنبه ۲۹ تیرماه با حضور چهره‌های شاخص و برجسته تئا‌تر و ادبیات نمایشی کشورساعت ۲۱ در سالن استاد ناظر زاده تماشاخانه ایرانشهر برگزار می گردد.
رونمایی کتاب نمایشگان، شامل مجموعه مقالات ناظر زاده کرمانی و اولین شماره فصل نامه تماشاخانه ایرانشهر که تحت عنوان جشن نامه فرهاد ناظر‌زاده کرمانی انتشار یافته است، از برنامه های این مراسم بزرگداشت است.
«فرهاد ناظر زاده کرمانی» متولد ۱۳۲۶ در تهران است. او لیسانس ادبیات نمایشی و لیسانس علوم اجتماعی را از دانشگاه تهران و مدرک دکتری هنرهای ارتباطی نمایشی را از آمریکا اخذ کرد و پس از آن به عضویت هیات علمی دانشگاه تهران در آمد.
وی در حوزه نمایش، کتاب‌هایی چون «ادبیات نمایشی در روم»، «پنجره‌ای بر باد»، «پیدایش ادبیات نمایشی نو در ایرلند»، «پیش‌درآمدی بر شناخت هنرهای نمایشی در مصر»، «تئاتر پیشتاز، تجربه‌گر، عبث‌گرا»، «تی‌اس‌الیوت و نمایشنامه منظور و مذهبی»، «سبک‌های اجرایی در تئاتر معاصر جهان»،«گزاره‌گرایی در ادبیات نمایشی»، «نمادگرایی در ادبیات نمایشی» و «نی‌لبک و بهمن» را به جامعه هنری و علاقمندان به هنر نمایش ارائه کرده است.
پیش از این مراسم بزرگداشتی در دانشکده هنرهای زیبا ومجموعه تئاتر شهر برای این هنرمند،نویسنده و پژوهشگر تئاتر برگزار شده است.

پایان پیام/


Loading...


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.