نام‌نویسی بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز در کشور

نام‌نویسی بیش از ۱۱ میلیون دانش‌آموز در کشور

جام جم آنلاین: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از اتمام نام نویسی ۱۱ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۴۲۱ دانش آموز در مدارس کشور خبر داد.

یوسف نوری در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر، در این باره افزود: بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه الکترونیکی ثبت نام مدارس تا پایان روز ۱۶ مرداد در دوره ابتدایی ، ۶ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۹۶ هزار دانش آموز نام نویسی کرده اند.

وی یک میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۰۴ نفر از این تعداد را مربوط به دانش آموزان پایه اول دبستان دانست و اضافه کرد: تاکنون نام نویسی ۹۲ و ۶ دهم درصد از دانش آموزان پایه دوم ، ۹۴ و ۹ دهم درصد از دانش آموزان پایه سوم ، ۹۵ و ۱ دهم درصد از دانش آموزان پایه چهارم و ۹۳ و ۴ دهم درصد از دانش آموزان پایه ششم پایان یافته است.

نوری گفت: شمار دانش آموزان دوره ابتدایی در سال تحصیلی گذشته ۵ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۲۱ نفر بود که امسال با ایجاد پایه ششم ابتدایی بیش از یک میلیون نفر به شمار آنان افزوده شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به ایجاد پایه ششم ابتدایی ، امسال در پایه اول راهنمایی دانش آموز نداریم و در دو پایه دوم و سوم راهنمایی نیز تاکنون ۹۳ و ۴ دهم درصد دانش آموزان نام نویسی قطعی شده اند.

وی گفت : در دوره متوسطه نیز تاکنون ۲ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۸۲ نفر نام نویسی کرده اند که بیش از ۷۶ درصد دانش آموزان این دوره را شامل می‌شود.

نوری ، بیشترین آمار ثبت نام شدگان دوره متوسطه را مربوط به پایه سوم با ۸۷ و نیم درصد و کمترین آن را مربوط به پایه چهارم یا پیش دانشگاهی با ۳۷ و ۹ دهم درصد اعلام کرد.

وی میزان ثبت نام شدگان را پایه اول متوسطه ۶۵ و ۲ دهم درصد دانست و افزود: برخی از دانش آموزان این پایه هنوز درحال مشاوره برای انتخاب رشته تحصیلی هستند و برخی نیز به علت تجدید شدن در برخی دروس پس از شرکت در آزمون های شهریور یا مهر نام نویسی می کنند.

بنا بر اعلام مسئولان ذیربط در وزارت آموزش و پرورش ، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با نام نویسی ۹۵ درصد دانش آموزان ، گلستان و ایلام با ثبت نام ۹۳ درصد دانش آموزان و یزد با اتمام نام نویسی ۹۲ درصد دانش آموزان در مقایسه با دیگر استان ها در رتبه های برتر قرار دارند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.