نام نویسی دو هزار و ۶۰۰ پزشک در برنامه پزشک خانواده خراسان رضوی

عضو ستاد راهبردی برنامه پزشک خانواده خراسان رضوی از نام نویسی یک هزار و ۸۰۰ پزشک عمومی و ۸۰۰ پزشک متخصص و فوق متخصص در برنامه پزشک خانواده استان خبر داد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر رضا سعیدی اظهار داشت : این تعداد از پزشکان به منظور ارائه خدمات در قالب برنامه پزشک خانواده و در سطوح یک و نظام ارجاع در ده شهر زیر پوشش دانشگاه از جمله مشهد، قوچان، فریمان، تایباد، تربت جام، چناران، درگز، سرخس، کاشمر و خواف و دانشکده ها و دانشگاههای تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و گناباد در پایگاه سلامت ایرانیان به نشانی www.1590.ir نام نویسی کرده اند.
 
سخنگوی برنامه پزشک خانواده در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همچنین حدود یک هزار و ۳۰۰ ماما و ۶۰۰ پرستار نیز برای شرکت در این برنامه نام نویسی شده اند.
 
دکتر رضا سعیدی اظهار داشت: بر اساس اعلام رئیس ستاد راهبردی و رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در خراسان رضوی درصورت حضور مقامات کشوری از جمله رئیس جمهور و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مرحله اجرایی برنامه پزشک خانواده در شهرهای چناران ، خواف سرخس و درگز تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار و گناباد آغاز شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه زیر ساختهای مناسب برای اجرای برنامه پزشک خانواده در این تعداد شهر آماده شده است خاطر نشان کرد: در دیگر شهرهای واجد شرایط نیز تا پایان امسال برنامه اجرایی می شود.
 
دکتر رضا سعیدی با بیان اینکه در برنامه پزشک خانواده هر ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ شهروند زیر پوشش یک پزشک خانواده قرار می گیرند خاطر نشان کرد: با اجرای این برنامه علاوه بر گسترش عدالت در سلامت، از بروز بسیاری از بیماریهای مزمن از جمله دیابت، قلبی و عروقی، چاقی و فشار خون پیشگیری می شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.