نام یک عضو ارشد طالبان از فهرست شورای امنیت حذف شد

به گزارش ایرنا، ‘جانان موسی زی’ به خبرنگاران گفت: نام معتصم به درخواست دولت افغانستان از لیست سیاه حدف شد که امید است که حذف نام او از فهرست مزبور به روند گفت وگوهای صلح دولت با مخالفان کمک کند.

در حال حاضر اسامی بیش از یکصد نفر از افراد طالبان در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد که می توان در این میان به نام ملامحمد عمر نیز اشاره کرد.

موسی زی در ادامه گفت: برای جلوگیری از پرتاب راکت از خاک پاکستان به شرق افغانستان نیاز به تصمیم ملی است که این تصمیم باید با خونسردی و تحلیل منافع ملی گرفته شود.

وی افزود، تلاش های دیپلماسی وزارت امور خارجه تا به حال نتیجه ای در بر نداشته و این وزارتخانه به تلاش های خود ادامه می دهد.

این مقام افغان افزود که افغانستان با پاکستان روابط دوستانه خیلی خوبی دارد طوریکه حجم تجارت بین دو کشور در ده سال اخیر ۱۰ برابر شده است.

او گفت که تجارت بین دو کشور سالانه به حدود ۱٫۵ میلیارد دلار می رسد و همچنان در حال افزایش است و در مسائل دیگر نیز دو کشور مانند تحصیلات عالی، تعلیم و تربیت ، روابط فرهنگی و همکاری های سیاسی روابط نزدیک و گسترده ای با هم دارند.

به گفته موسی زی در صورت ادامه پرتاب راکت از خاک پاکستان ممکن است این امر بر روابط دو کشور اثر منفی برجای بگذارد.

دیروز (شنبه) مجلس نمایندگان افغانستان عبدالرحیم وردک و بسم الله خان محمدی به ترتیب وزرای دفاع و کشور را در رابطه با حملات راکتی از پاکستان استیضاح و این دو را سلب صلاحیت کرد.

آساق**ع.ن**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۸۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.