ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ۴ ساماندهی می گردد

اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون حمل و نقل وترافیک منطقه ۴ از ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: در این طرح ۳۰ روزه پایانه هی اتوبوس رانی وتاکسیرانی سطح منطقه ساماندهی می گردد.

محمد مهدی میرزایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: درآستانه بازگشایی مدارس وفدراسیون بهار علمی و دانش و به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی برای دانش آموزان و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه در ساعات پر تردد آغازین فصل پاییز، دهها طرح ویژه ترافیکی به مدت یکماه در سطح منطقه به ویژه درمسیرها ومعابر منتهی به مدارس اجرا می گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۴ با اشاره به تمهیدات این معاونت برای جابجایی ایمن  هزاران دانش آموز در سطح منطقه ادامه داد: در این راستا ایمن سازی مدارس محیط پیرامونی مدارس و ساماندهی وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه درمواجهه با حجک بسیار و سنگین بیش از بیش ترافیک درآستانه ی بازگشایی مدارس و به خصوص در طول مهر ماه، اجرا شد.

میرزایی تصریح کرد: نصب تابلوها و علائم و تجهیزات ایمنی و اخطار دهنده، ایجاد و مرمت بلوک های عابر پیاده  بویژه در نزدیکی مدارس، بهسازی پایانه های حمل و نقل عمومی و مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی، بهسازی ایستگاههای اتوبوس در مسیر های منتهی به مدارس و رفع مشکلات پل های عابر پیاده از دیگراقدامات صورت گرفته دراین طرح است.

وی اظهار داشت: جهت جلوگیری از سنگینی ترافیک ویژه در معابر منتهی به مدارس پس از هماهنگی با مدارس منطقه مقرر شد در صورت وجود فضای کلی جهت پارک وسایل نقلیه در حیاط مدارس بصورت موقت برای حدود یک ماه از این ظرفیت برای جلوگیر از کندی تردد و سنگینی بیش از حد ترافیک در معابر پیرامونی مدارس استفاده شود تا ترافیک به حالت عادی خود بازگردد.

میرزایی در ادامه از تجهیز پارک آموزش ترافیک منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: ایجاد تسهیلات رفاهی، افزایش ظرفیت آموزشی در قالب ارتقاء سیستم های کمک آموزشی و مجهز شدن تمام رایانه ها به اینترنت از جمله اقدامات صورت گرفته در پارک آموزش ترافیک است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.