ناچار می‌شوند ˝خرس˝ را در ایران هم اکران کنند

خسرو معصومی در گفت‌وگو با هنرآنلاین

کارگردان فیلم سینمایی خرس با بیان اینکه تنها پروانه نمایش بین‌المللی دارد و نه داخلی، گفت: مطمئنم این فیلم اکران می‌شود حتی اگر مانند به رنگ ارغوان چهار سال منتظر بماند.

خسرو معصومی کارگردان سینما که سال گذشته با فیلم “خرس”در جشنواره فیلم فجر حاضر بود در مورد وضعیت نمایش این فیلم به خبرنگار هنر آنلاین گفت: متاسفانه پروانه نمایش داخلی فیلم هنوز صادر نشده و با وجود اینکه “خرس”با پروانه نمایش بین المللی اش در جشنواره های مختلف جهانی شرکت کرده است،ولی هنوز نمی توان آن را در داخل کشور نمایش داد.

این کارگردان افزود:جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم به همراه پرویز پرستویی که علاوه بر بازی در تهیه فیلم هم مشارکت داشته است مدام در حال پی گیری برای گرفتن پروانه نمایش داخلی آن هستند اما تاکنون در این زمینه موفقیتی کسب نکرده اند.

کارگردان”باد در علفزار می پیچد”در ادامه با اشاره به تحریم”خرس”توسط حوزه هنری گفت:مسئولان حوزه هنری هم به ما گفته اند این فیلم ضد جنگ است و به همین دلیل آن را تحریم کرده اند در حالی که بعضی از پخش کنندگان فیلم هم اکنون منتظر پروانه نمایش آن هستند و قصد اکران خرس را دارند.

معصومی در ادامه گفت: من به اکران “خرس” امیدوارم. فیلم “به رنگ ارغوان”ساخته ابراهیم حاتمی کیا در زمان ساختش توقیف شد اما پس از چهار سال در نهایت به نمایش در آمد و هیچ مشکلی هم ایجاد نشد. مطمئنم که فیلم من هم در نهایت به کران عمومی ‌رسد.

کارگردان “خرس” که شب گذشته از جشنواره پرتقال طلای آنتالیا به ایران بازگشته، قرار است به زودی برای شرکت در جشنواره اسلو به نروژ برود و فیلمش نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در جشنواره آسیا پاسیفیک شده است.

فیلم سینمایی “خرس” با بازی پرویز پرستویی،فرهاد اصلانی،مریلا زارعی ساخته شده و خلاصه داستان آن آمده است: “نورالدین که احتمال شهادتش می‌رفته پس از ۸ سال اسارت به خانه برمی‌گردد، غافل از اینکه همسرش در غیاب او ازدواج کرده است.”

پایان پیام/


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.