ناکامی آنگلا مرکل در انتخابات ایالتی

جام جم آنلاین: دولت ائتلافی آلمان در انتخابات مجلس ایالتی در نوردراین-وستفالن، پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور از سوسیال-دموکرات ها شکست خورد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، حزب «دموکرات-مسیحی آلمان» به رهبری آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نتوانست براساس نتایج اولیه بیش از ۲۶ درصد آراء و ۶۷ کرسی مجلس ایالتی نوردراین- وستفالن را کسب کند.

نوربرت روتگن، نامزد اصلی این حزب در پی شکست در این انتخابات از سمت دبیر کلی حزبش در پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان کناره گرفت.

برندۀ این انتخابات حزب «سوسیال دموکرات آلمان» بود که توانست براساس نتایج اولیه ۱ / ۳۹ درصد آراء ۹۹ کرسی مجلس ایالتی نوردراین-وستفالن
را به دست بیاورد.

هانلوره کرافت، نامزد اصلی این حزب، یکشنبه شب پس از ابراز رضایت از پیروزی برای حزبش گفت که برد انتخابات پارلمان محلی علامتی صریح برای دولت ائتلافی این کشور به ریاست آنگلا مرکل است.

حزب سبز‌ها نیز در این میان ۳ / ۱۱ درصد آراء را کسب کرده و اکنون صاحب ۲۹ کرسی مجلس ایالتی نوردراین-وستفالن خواهند بود.

زیگمار گابریل، دبیر کل حزب سوسیال-دموکرات در گفت و گویی با شبکۀ اول آلمان، نتایج انتخابات را نشانۀ تغییر اوضاع سیاسی ارزیابی کرد.

حزب نوپای «دزدان دریایی» آلمان توانست در انتخابات مجلس ایالتی نوردراین وستفالن نزدیک ۸ / ۷ درصد آراء و ۲۰ کرسی مجلس ایالتی را از آن خود کند.

این حزب برای تقویت حقوق شهروندی، دموکراسی مستقیم، شفافیت سیاسی و حفظ حریم خصوصی شهروندان فعالیت می‌کند.

حزب «دموکرات‌های آزاد» نیز توانسته است ۶ / ۸ درصد آراء و ۲۲ کرسی پارلمانی را کسب کند.

حزب چپ آلمان نیز براساس نتایج ۵ / ۲ درصد آراء را به دست آورد و نتوانست به مجلس ایالتی نوردراین-وستفالن راه پیدا کند.

این نتایج در ایالتی با ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات برای احزاب آلمان، پیش از انتخابات پارلمان این کشور در پاییز سال آیندۀ میلادی اهمیت دارد.

انتخابات مجالس ایالتی بسته به ایالت‌های آلمان هر چهار تا پنچ سال برگزار می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.