نایب قهرمان المپیک: تیم کشتی فرنگی با ترکیبی کامل به لندن می رود

‘رحیم علی آبادی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشتی فرنگی ایران طی سالهای اخیر با تحولات چشمگیری همراه شده و خوشبختانه امروز جزو یکی از سه تیم برتر دنیا محسوب می شود. با توجه به این مساله می توان امیدوار بود که با کسب تنها سهمیه باقیمانده، پس از سالها با ترکیبی کامل راهی لندن شود.

وی افزود: حبیب اله اخلاقی دیروز توانست خیال کادر تیم ملی کشتی فرنگی را از سهمیه وزن ۸۴ کیلوگرم راحت کند. او به نوعی نشان داد که به مدال برنز رقابتهای جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک بسنده نکرد و این بار قصد دارد یکی از سکوهای المپیک لندن را فتح کند.

دارنده مدال نقره المپیک ۱۹۷۲ مونیخ با اشاره به ناکامی هادی علیزاده پورنیا ادامه داد: این جوان باانگیزه و آینده دار تجربه زیادی در چنین میادینی نداشت و مطمئنا اگر امروز دارای تجربیات خوبی از مسابقات بین المللی بود می توانست آخرین سهمیه باقیمانده کشتی ایران را کسب کند.

علی آبادی تصریح کرد: البته کادر فنی با دادن فرصت به این جوان آینده دار، کار بزرگی کرد و به نوعی او را در ردیف مدعیان باتجربه وزن ۷۴ کیلوگرم قرار داد. مطمئنا فرشاد علیزاده هم از این پس باید تلاش بیشتری کند تا از این رقیب جوان و باانگیزه جا نماند.

پیشکسوت کشتی کشورمان به حساسیت های موجود در آخرین مرحله رقابتهای گزینشی المپیک در فنلاند اشاره کرد و گفت: این میدان اروپایی اهمیت زیادی برای جاماندگان از سهمیه های المپیک دارد و مطمئنا تمامی مدعیان آسیایی و اروپایی با چنگ و دندان برای کسب سهمیه خواهند جنگید.

وی در خاتمه یادآور شد: فرشاد علیزاده ملی پوش وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان نیز حریف دست و پا بسته ای در این رقابتها نخواهد بود و مطمئنا می تواند با تکیه بر تجربه بالای خود، تنها سهمیه باقیمانده المپیک را نصیب کاروان کشتی ایران کند.

۹۱۶۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۳۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.