نتایج انتخابات مصر؛ سه روز دیگر

خبرگزاری آریا – در شرایطی که مردم و گروههای سیاسی مختلف مصر نگران دخالت نظامیان در امور مختلف هستند ، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که نتایج روزهای شنبه یا یکشنبه آینده اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ” حاتم بجاتو”  دبیرکمیته عالی انتخابات مصر، رسیدگی به اعتراض های دو نامزد مرحله دوم را دلیل تاخیر در اعلام نتایج اعلام کرد.
وی گفت : ستاد انتخاباتی محمد مرسی  ۲۲۰ شکایت و ستاد احمد شفیق ۱۹۰ شکایت به کمیته ارائه کرده اند.
به گفته وی اعتراض به نتایج انتخابات در برخی مناطق مشخص مرتبط است و بیشتر شامل مواردی است که در برخی استانها یکی از نامزدها از دیگری پیشی گرفته است.
بجاتو با اشاره به اینکه کمیته تسلیم فشارها نخواهد شد ، اظهارداشت :  نتایج اعلام شده نهایی نیست و پس از رسیدگی به شکایت ها و جمع بندی آرا، نتیجه اعلام خواهد شد.
تاخیر در اعلام نتایج دومین دور انتخابات ریاست جمهوری مصر که براساس برآوردهای اولیه محمد مرسی نامزد اسلام گرا در آن از احمد شفیق پیشی گرفته است ، موجی از نگرانی در مردم ایجاد کرد.
هزاران تن از مردم به دنبال این موضوع در میدان التحریر قاهره و سایر شهرهای این کشور تجمع کرده و در باره هرگونه دستکاری در نتایج انتخابات به حاکمان نظامی هشدار دادند.
نگرانی مردم مصر زمانی بیشتر شده است که شورای نظامی حاکم در اقدام هایی غیر قابل پیش بینی مجلس این کشور رامنحل کرد و با انتشار اعلامیه مکمل قانون اساسی عملا به عنوان قدرت اجرایی ، مقننه و قضایی به بسط قدرت ونفوذ خود در حوزه های مختلف پرداخت.
به نقل از العالم ، مردم و نخبگان سیاسی مصر تاکید کرده اند که تا زمان اعلام پیروزی محمد مرسی در خیابان ها به تجمع و اعتراض های خود  ادامه می دهند.
آنان فعالیت های شورای نظامی حاکم را کودتای علنی علیه انقلاب مصر می دانند که به سه دهه حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک پایان داد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.