نتایج کنکور اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها از یکشنبه

نتایج کنکور اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها از یکشنبه

مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام اینکه نتایج کنکورسراسری از طریق سایت سازمان به نشانی http://sanjesh.org اعلام شد، تعداد پذیرفته شدگان را به تفکیک گروه‌های آزمایشی و دوره‌های مختلف تشریح کرد.


به گزارش دریچه خبر به نقل از ایسنا ، حسین توکلی با اشاره به پذیرش ۵۸۸ هزار و ۸۶۶ داوطلب در رشته‌های متمرکز کنکور ۹۱ گفت: از این تعداد ۱۶۷ هزار و۴۱۹ داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۹۸ هزار و۸۶۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و ۱۹۷ هزار و ۴۹۸ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی پذیرفته شدند.

وی افزود: همچنین درگروه آزمایشی هنر ۷۸۴۵ داوطلب و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۷ هزار و ۲۴۴ داوطلب پذیرفته شدند.

وی با اشاره به پذیرفته شدگان گروه‌های آزمایشی مختلف به تفکیک جنسیت، اظهار کرد: در گروه آزمایشی علوم ریاضی از ۱۶۷ هزار و ۴۱۹ داوطلب ۹۵ هزار و ۷۷۷ داوطلب مرد و ۷۱ هزار و ۶۴۲ نفر زن پذیرفته شدند.

توکلی با بیان اینکه در گروه آزمایشی علوم تجربی از ۱۹۸ هزار و۸۶۰ داوطلب پذیرفته شده ۱۳۷ هزار و ۱۷۳ نفر زن پذیرفته شده‌اند، عنوان کرد: همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی از ۱۹۷ هزار و ۴۹۸ پذیرفته شده ۱۲۷ هزار و ۱۹۶ داوطلب زن و ۷۰ هزار و ۳۰۴ داوطلب مرد پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: همچنین در گروه آزمایشی هنر ۵۶۹۵ داوطلب زن و ۲۰۵۰ داوطلب مرد پذیرفته شدند.

وی با اشاره به پذیرش ۱۷ هزار و ۲۴۴ داوطلب درگروه آزمایشی زبان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۳ داوطلب زن و ۴ هزار و ۲۱۱ داوطلب مرد پذیرفته شده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان دوره‌های مختلف در کنکور ۹۱ گفت: در دوره روزانه ۱۰۵ هزار و ۵۶۹ داوطلب، دوره شبانه ۲۹ هزار و ۸۸۴ داوطلب، پیام نور ۲۹۷ هزار و ۶۷۴ داوطلب، نیمه حضوری دو هزار و ۱۲۸ داوطلب، فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی ۲۲ هزار و ۲۸۷ داوطلب، غیر انتفاعی ۱۲۵ هزار و ۲۲۷ داوطلب و مجازی و بین‌الملل ۶ هزار و۹۷ داوطلب پذیرفته شده‌اند.

توکلی در خاتمه گفت: ثبت‌نام پذیرفته شدگان کنکور از ۲۶ شهریور ماه آغاز می‌شود و تا ۲۹ همین ماه ادامه خواهد داشت.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.