نتایج بررسی‌ انتخابات شوراها تا ۱۵ تیر اعلام می‌شود

افق نیوز /  فارس، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: تا این لحظه انتخابات هیچ حوزه‌ای ابطال نشده است.

محمد جواد کولیوند اظهار داشت: بر اساس قانون روند تایید و یا رد نتایج انتخابات شوراها به این صورت است که آرای اعلام شده در هر حوزه انتخابیه از سوی هیئت اجرایی بررسی و اگر این هیئت نتیجه را تایید کند، به معنی تایید انتخابات است.

وی تصریح کرد: اگر هیئت‌ اجرایی انتخابات در حوزه‌ای، نتیجه را تایید نکند پیشنهاد ابطال انتخابات را به هیئت نظارت استان ارائه و هیئت نظارت استان نیز موضوع را بررسی و گزارش را به هیئت مرکزی نظارت اعلام می‌کند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه انتخابات شوراها به طور کامل تایید شده است؟ گفت: تا این لحظه اکثر حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه انتخابات در شهرهای بزرگ و اصلی تایید شده است.

*‌ نتایج بررسی‌ انتخابات شوراها تا ۱۵ تیر اعلام می‌شود

کولیوند افزود: هم اکنون دست‌اندرکاران انتخابات شوراها در حال بررسی حدود یک هزار حوزه دیگر هستند و تا روز پانزدهم تیر نتایج بررسی انتخابات شوراها در همه حوزه‌ها از سوی هیئت مرکزی نظارت اعلام خواهد شد.

وی با انتقاد از انتشار برخی اخبار در مورد ابطال انتخابات شوراها در تعدادی از حوزه‌ها گفت: در این موارد باید دقت بیشتری داشته باشیم و اخباری که از سوی مراجع اصلی تایید نشده را نباید رسانه‌ها منتشر کنند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: تا این لحظه هیچ انتخاباتی ابطال نشده است و شایعاتی که در این مورد منتشر شده، صحت ندارد.

کولیوند در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چندی پیش استاندار البرز از پیشنهاد ابطال انتخابات در گرمدره کرج خبر داد، آیا در این مورد بررسی‌ها به نتیجه رسیده است؟ گفت: تنها پیشنهاد ابطال انتخابات این حوزه از سوی هیئت نظارت استان البرز مطرح شده که در حال بررسی مستندات و مدارک هستیم.

وی در پایان گفت: انتظار از رسانه‌ها این است که در موارد حساسی چون تایید و یا ابطال انتخابات منتظر نظر رسمی مراجع قانونی بوده و از انتشار شایعات بپرهیزند.

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.