نتایج نمایندگان ایران در دهمین روز از المپیک/ کشتی فرنگی بدون فینالیست در ۴ وزن

نمایندگان ایران در دهمین روز از المپیک توکیو در سه رشته ورزشی رقابت کردند اما باز هم مدالی برای کاروان ایران بدست نیامد.

به گزارش ممتازنیوز، در روز دهم المپیک ورزشکاران ایران در رشته های کشتی، تیراندازی و قایقرانی رقابت کردند اما باز هم موفق به کسب مدال نشدند. در حالی که محمدعلی گرایی و محمدهادی ساروی کشتی‌گیران ایران شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را داشتند، در نیمه نهایی مقابل حریفانشان متوقف شده و فردا باید برای مدال برنز تلاش کنند.

*قایقرانی:

علی آقامیرزایی تنها نماینده قایقرانی مردان ایران در توکیو در نخستین روز از رقابت های قایقرانی آب‌های آرام بازی‌های المپیک توکیو، در کایاک ۱۰۰۰ متر به رقابت پرداخت. او در گروه خود زمان ۳ دقیقه و ۴۸ ثانیه را ثبت کرد و پنجم شد. آقامیرزایی با این نتیجه راهی مرحله یک چهارم نهایی شد اما او در مرحله یک چهارم نهایی با زمان ۳ دقیقه و ۵۲ ثانیه در گروهش چهارم شد و نتوانست مستقیما به نیمه نهایی صعود کند و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

علی آقامیرزایی

*تیراندازی:

مهیار صداقت آخرین تیرانداز ایرانی در دهمین روز از بازی‌های المپیک در مرحله مقدماتی تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان در کنار ۳۸ تیرانداز دیگر در خط آتش ایستاد که با رکورد ۱۱۶۸.۵۶ در رده بیستم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

او پیش از این در تفنگ بادی در رده نهم و در میکس تفنگ بادی در کنار نجمه خدمتی در رده پانزدهم ایستاده بود.

مهیار صداقت

*کشتی فرنگی:

محمد علی گرایی دارنده ۲ مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی در آغاز رقابت‌های روز دوم کشتی فرنگی المپیک توکیو ۲۰۲۰، در وزن ۷۷ کیلوگرم در دور نخست مقابل فلورس پنا دارنده ۲ طلای پان آمریکن از کوبا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل بوزو استارسویچ از کرواسی به روی تشک رفت و در حالیکه تا ۸ ثانیه مانده به پایان ۵ بر ۳ عقب بود ۲ امتیاز گرفت و با پرش بر روی سر و گردن حریف و اجرای فن سنجاب پرنده ۲ امتیاز گرفت تا با نتیجه ۵ بر ۵ به برتری برسد و با یک برد دلچسب راهی نیمه نهایی شود. گرایی در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل تاماش لورینچ دارنده مدال طلای ۲۰۱۹ جهان از مجارستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه نزدیک ۶ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. او باید فردا برای مدال برنز تلاش کند.

محمدعلی گرایی

محمدهادی ساروی دارنده مدال برنز امیدهای جهان و طلای آسیا، در وزن ۹۷ کیلوگرم در دور نخست مقابل  آدم بودجملین از الجزایر با نتیجه قاطع ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. او در دومین مبارزه خود در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف کریل میلوف دارنده مدال نقره ۲۰۱۸ جهان از بلغارستان رفت و در پایان با یک عملکرد درخشان، با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. 

ساروی در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل آرتور الکسانیان دارنده مدال طلای جهان و المپیک از ارمنستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. او باید فردا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

محمد هادی ساروی

امین میرزازاده نیز امروز در گروه شانس مجدد وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک مقابل آلن سیراریو از رومانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد.

وی برای کسب مدال برنز به مصاف رضا کایالپ دارنده ۴ طلای جهان و یک مدال نقره و برنز المپیک از ترکیه به میدان رفت و در دقایق ابتدایی مبارزه به علت کم‌کاری در خاک نشست و ۳ مرتبه متوالی توسط کایالپ بارانداز شد تا ۷ بر صفر از حریف عنوان‌دار خود در تایم نخست عقب بیفتد. میرزازاده در پایان با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند و به عنوان پنجمی المپیک بسنده کرد.

با این حساب، در دهمین روز بازیهای المپیک هم مدالی برای ایران بدست نیامد تا بی مدالی کاروان ایران به ۹ روز برسد. جواد فروغی تنها مدال ایران که به رنگ طلا بوده را در روز نخست بازیها در رشته تیراندازی بدست آورده است.

امین میرزازاده

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.