نتیجه اجرای طرح پلیس محله؛ تنگ شدن عرصه بر سارقان

vahid (17)-1.jpg

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با بیان این‌که «بیشترین سرقت در شهر گرگان را وسایل داخل خودرو تشکیل می‌دهد» گفت: باید با کمک مردم و استقرار پلیس محله در شهرک‌هایی که نیاز به پلیس محله دارند محیط را برای سارقان ناامن کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عباس پوریانی در نشست اعضای کارگروه جرایم خاص گرگان افزود: برای اجرای این طرح باید نشست‌هایی با هیات امنای مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزار و از کمک آنان برای اجرای این طرح استفاده کنیم. اجرای این طرح علاوه بر ایجاد امنیت در محلات، امکان تمرکز پلیس برای فعالیت در بخش‌های دیگر را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که «نگاه ما به عنوان مرجع قضایی، نگاه محکومیتی است» گفت: قضات ما برای سرقت، مجازات حبس در نظر می‌گیرند و در اعطای مرخصی به سارقان نیز به شدت سختگیری می‌شود به طوری که برخی سارقان چند سالی‌ است مرخصی نرفته‌اند.

وی با بیان این‌که «اعتیاد به مواد مخدر و بیکاری از علل عمده سرقت است» تصریح کرد: باید با کمک متولیان امر با برنامه‌ریزی بیش از پیش با جدیت در این بخش‌ها کار کرد.

دادستان مرکز استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود از ماموران پلیس نیز خواست که با دقت در ثبت و ارائه گزارشات مستند و مستدل در هنگام دستگیری سارقان، بستر رسیدگی بی‌دغدغه را برای قضات فراهم کنند.

عارف‌نژاد فرمانده انتظامی گرگان نیز در این نشست از افزایش سرقت وسایل داخل خودرو در مرکز استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ درصد سرقت‌های مرکز استان را وسایل داخل خودرو تشکیل می‌دهد که بیشتر آن، توسط معتادین صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که «بیشتر این سرقت‌ها از نیمه‌های شب تا ۵ صبح صورت می‌گیرد» از بیشتر شدن تعداد گشت‌های کلانتری‌های مرکز استان خبر داد و گفت: برای کنترل و پیشگیری از وقوع این سرقت‌ها باید آگاهی‌های مردم نیز درباره راه‌های جلوگیری از سرقت بیشتر شود. به همین منظور ، در همکاری با معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان در صدد تهیه بروشورهایی در این‌باره هستیم.

وی از مردم خواست که از در معرض دید قرار دادن وسایل داخل خودرو خودداری کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.