نتیجه انتخابات رئیس جمهور آمریکا

اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌های مختلف این کشور آغاز شده است؛ انتخاباتی که سرنوشت ساکنان چهار سال آینده کاخ سفید را مشخص می‌کند و مشخص شده که باراک اوباما بار دیگر رئیس جمهوری آمریکا شده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تا این لحظه نتایج انتخابات در ۴۸ ایالت از ۵۱ ایالت آمریکا اعلام شده و بر اساس این نتایج، میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۲۰۳ رای الکترال کالج انتخاباتی را به خود اختصاص داده است. باراک اوباما نیز تاکنون ۲۹۰ رای الکترال کالج انتخاباتی را از آن خود کرده است.

 

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا توسط مجموعا ۵۳۸ رای الکترال کالج در سراسر این کشور تعیین می‌شود و کاندیدایی که بتواند ۲۷۰ رای الکترال کالج را به خود اختصاص دهد، پیروز انتخابات خواهد بود.

 

هر کاندیدایی که بتواند آرای بیشتری را در یک ایالت کسب کند تمام آرای الکترال آن ایالت را از آن خود می‌کند.

 

به این ترتیب بر اساس آرای به دست آمده باراک اوباما توانسته بر رقیب خود میت رامنی پیروز شود.

 

در عین حال بر اساس درصد آرای ریخته شده تعداد آرای رامنی تاکنون بیشتر از اوباما بوده است. تاکنون رامنی ۴۹٫۴ و اوباما ۴۹٫۲ درصد آرا را از آن خود کرده‌اند. ۱٫۴ آرا نیز به کاندیداهای مستقل تعلق گرفته است.

 

هم‌چنین امروز علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس نمایندگان و سنا نیز انجام شده که دموکرات‌ها توانستند کنترل خود را بر سنا را حفظ کنند. مجلس نمایندگان نیز همچنان در کنترل جمهوری‌خواهان خواهد بود.

1-1546.jpg

 

خبر در حال به‌روزرسانی است

ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.