نتیجه مذاکرات برای بحران سوریه

۲۳م دیماه ،

معاونین وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا و نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، در نشست سه‌جانبه روز جمعه خود در ژنو بر حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران در سوریه تاکید کردند.

به گزارش ممتازنیوز،  فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، نوشت: نمایندگان روسیه و آمریکا و نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه روز جمعه در دیدار سه‌جانبه خود در ژنو بر حل و فصل مسالمت‌آمیز اوضاع در سوریه تاکید کردند.

در این مذاکرات که دومین دور از رایزنی‌های سه‌جانبه پیرامون اوضاع سوریه بود، “میخائیل بوگدانوف” معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه، “ویلیام برنز” معاون وزیر امور خارجه آمریکا و “اخضر ابراهیمی” نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه حضور داشتند. این مذاکرات در پشت درب‌های بسته انجام گرفت.

ابراهیمی در پایان این مذاکرات اعلام کرد که طرفین مذاکره کننده همچنان بر حل و فصل بحران سوریه از راه‌های صلح آمیز پایبند می باشند. البته وی اشاره ای به این مسئله نکرد که آیا شرکت کنندگان در این نشست به توافق خاصی در رابطه با اوضاع کنونی در سوریه رسیده‌اند یا خیر.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این تاکید کرده بود که تنها مردم سوریه می باشند که می‌توانند در خصوص الگویی برای توسعه آینده حکومت در کشورشان تصمیم بگیرند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.