نجات بیش از ۱۲۰۰ مسافر نوروزی از مرگ

۱فروردین ۱۳،

در پی عملیات‌اورژانس کشور تاکنون بیش از ۳۷ هزار ماموریت انجام شده است و هلال‌احمر نیز در قالب طرح امداد و نجات نوروزی تاکنون جان بیش از ۱۲۰۰ مسافر نوروزی را نجات داده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، عملیات‌ اورژانس کشور از تاریخ ۲۵ اسفند در سراسر ایران آغاز شده است که تا ۳۰ اسفند سال ۹۱ بالغ بر ۳۷ هزار ۶۱۸ ماموریت اورژانسی در سراسر ایران انجام شده است که بیشترین مورد ماموریت‌ها مربوط به تصادفات رانندگی است.
 
آرزو دهقان مدیرکل روابط عمومی اورژانس کشور با تشریح پنجمین روز از عملیات‌های اورژانس در سراسر ایران که بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۸ ماموریت اورژانسی صورت پذیرفت گفت: از این تعداد ماموریت‌ها ۶ هزار و ۶۳۷ ماموریت مربوط به تصادفات رانندگی بود که مصدومان به بیمارستان‌ها اعزام شدند.
 
* نجات ۱۲۲۶ نفر از مرگ حتمی
 
همچنین در این زمینه از روز ۲۴ اسفند سال ۹۱ تا امروز اول فروردین سال ۹۲ طرح ملی امداد و نجات هلال‌احمر نیز در سراسر کشور آغاز شده است که به نقل از حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات تاکنون بالغ بر ۸ هزار و ۸۵۱ دچار اتفاق شدند که خوشبختانه یک هزار و ۲۲۶ نفر با کمک امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون ۸ هزار و ۷۵۷ نفر از مسافران نوروزی دچار آسیب شده‌اند گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۶۶۶ نفر به صورت سرپایی درمان و ۶۸۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
 
در این راستا ۹۴ عملیات هوایی توسط بالگردهای امدادی هلال‌احمر صورت پذیرفته است که به نقل از محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات تاکنون ۶۹ ساعت ۵۰ دقیقه پرواز برای عملیات‌های هوایی در طرح ملی امداد و نجات هلال‌احمر صورت پذیرفته است.
 
* نجات مسافران نوروزی با بالگردهای امدادی
 
مظفر خاطرنشان کرد: تاکنون در ادامه طرح ملی امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۹۲، ۵ هزار و ۷۰۵ نفر برای دریافت خدمات متعدد امدادی به پایگاه‌های هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند و هزار و ۷۴۵ نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری بهره‌مند شدند و در نهایت ۱۲۲ عملیات رهاسازی مصدوم از خودروهای تصادفی در جاده‌های کشور انجام شد.
 
* ارائه خدمات مسافران نوروزی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر
 
در این راستا در طرح راهنمای مسافران نوروزی هلال‌احمر نیز تا روز ۳۰ اسفند یک میلیون و ۴۸۰ هزار مسافر نوروزی از خدمات متعدد اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر بهره‌مند شدند.
 
محمدجواد جعفریان رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۷ هزار نفر در چادرهای نماز این سازمان در کنار جاده‌های سراسر کشور اقامه نماز کرده‌اند گفت: ۲۴ هزار و ۴۱۹ نفر نیز از خدمات ایستگاه‌های سلامت این سازمان بهره‌مند شدند و در نهایت بیش از ۳۸ هزار کودک نیز توانستند در فضای دوستدار کودک این سازمان که برای ایام نوروز برپا شده است استفاده کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در طی ۶ روز از اجرای طرح راهنمای مسافران نوروزی هلال‌احمر در سال ۹۲ بیش از ۹۷۲ هزار بروشور و محصولات فرهنگی در قالب کیف‌های کمک‌های اولیه داشبوردی و نقشه‌های پرخطر مناطق اتفاق‌خیز بین مسافران نوروزی توزیع شده است و تاکنون نیز ۸ هزار و ۶۲۵ تماس با سامانه تلفنی مهرگویان سازمان جوانان هلال‌احمر برای دریافت پیشنهاد‌های سفر صورت پذیرفته است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.