نجات جان ۳ کوهنورد با تلاش یگان انتظامی کوهستان پلیس پیشگیری پایتخت

۰۹ام بهمن ،

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از عملیات امداد و نجات پلیس کوهستان برای نجات جان سه کوهنورد خبر داد و گفت:” این کوهنوردان جوان پس از چند ساعت در حالی که دچار سرمازدگی شده بودند، نجات پیدا کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سرهنگ محسن خانچرلی در تشریح خبر فوق گفت:” روز قبل سه تن از شهروندان تهرانی به نام های “نوید”، “داوود” و “فریبرز” برای صعود به ارتفاعات توچال رفته و تا ایستگاه سوم توچال بالا می روند اما به خاطر شرایط نامساعد جوی و تجربه کم این سه کوهنورد، هر سه به دره ای که در آن محدوده بوده سقوط می کنند. 
وی بیان داشت:” تعدادی از کوهنوردان که در آن محدوده عبور می کردند، متوجه موضوع شده و مراتب را با یگان های پلیس کوهستان پلیس پیشگیری پایتخت، در میان می گذارند و تیم های عملیات این یگان با همکاری ماموران امداد و نجات به محل اعزام شدند.
سرهنگ خانچرلی ادامه داد:” در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این کوهنوردان جوان، روز صعود خود با تعدادی از دوستانش تا ایستگاه سوم کوهستان توچال صعود می کند اما در ایستگاه سوم از دوستان خود جدا و به ادامه کوهنوردی تا ایستگاه ادامه می دهند.
رییس پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار داشت:” این کوهنوردان ظاهرا ساعتی بعد مسیر را به سبب کولاک و برف شدید گم کرده و از مسیر منحرف می شود و تا زمانی که دیگر کوهنوردان موضوع را به پلیس اطلاع می دهند. 
وی تصریح کرد:” بلافاصله ماموران امداد و نجات پلیس کوهستان و تیم های امداد اورژانس به گشتزنی در محدوده ایستگاه سوم پرداختند تا اینکه ساعاتی بعد هر سه کوهنورد را در بخشی از دره پیدا کرده و در حالی که هر سه دچار سرمازدگی شده بودند، به مرکز درمانی منتقل می کنند. 
سرهنگ خانچرلی در پایان، ضمن اشاره به نجات جان این سه کوهنورد، به شهروندانی که قصد عزیمت و صعود از ارتفاعات شهر تهران را دارند، اخطار داد تا ضمن رعایت کلیه نکات ایمنی را هنگام صعود، در صورت امکان به تنهایی به صعود نپرداخته و ضمن آن حتما شرایط آب و هوایی را در نظر داشته باشند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.