نجات صنعت خودرو در گرو توجه به ساخت داخل قطعات

در جلسه روز جمعه کمیته خودرو که با محوریت بررسی توان داخلی‌سازی قطعات صنعت خودرو برگزار شد، مقرر شد که چهارمین میز صنعت خودرو با هدف کاهش ارزبری این صنعت برپا شود. در این نشست سرپرست وزارت صمت راه نجات و توسعه صنعت از جمله صنعت خودرو را توجه به ساخت داخل قطعات و تجهیزات دانست.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، طی مدت اخیر موضوع داخلی سازی قطعات مجدد پیگیری می شود. در جلسه کمیته خودرو در روز گذشته (جمعه) نیز که با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاونین و مدیران وزارتخانه، نمایندگان دستگاه های نظارتی و مدیران عامل خودروسازان برگزار شد، به موضوع بررسی توان داخلی سازی قطعات رسیدگی و تصمیم گرفته شد که چهارمین میز تعمیق ساخت داخل قطعات صنعت خودرو با هدف کاهش ارزبری برگزار شود.

بر این اساس کاهش ارزبری با استفاده از قطعات داخلی‌سازی شده در این صنعت به میزان ۶۰ میلیون یورو در این میز داخلی‌سازی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

حسین مدرس خیابانی- سرپرست وزارت صمت –  در این جلسه راه نجات و توسعه صنعت کشور از جمله صنعت خودرو را در گرو توجه به ساخت داخل قطعات و تجهیزات در صنعت دانست و خودروسازان را مکلف کرد که روند داخلی‌سازی و کاهش ارزبری قطعات خودرو را به دقت رصد کرده و در راستای سیاست‌های این وزارتخانه در حوزه تعمیق ساخت داخل گام بردارند.

در عین حال، دو خودروساز نیز گزارشی از تحویل و تولید خودروها ارائه دادند که بر اساس آن اعلام شد که تولید تجمعی خودرو تا چهارم تیرماه نسبت به سال گذشته از ۱۲ درصد رشد و تحویل تجمعی خودرو با ۱۷۳ هزار دستگاه‌ خودرو و ۴۸ درصد رشد برخوردار بوده است.

همچنین تاکید بر تامین و تخصیص ارز برای تولید خودرو و قطعات آن، اطلاع‌رسانی شفاف و صریح از وضعیت تولید و دستاوردهای صنعت خودرو و نیز پیگیری الصاق پلاک از سوی خودروسازان بر تمامی خودروهای تولیدی، از جمله دیگر دستور کارها و مصوبات جلسه کمیته خودرو بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.