نجات یک نفت کش ایرانی از دست دزدان دریایی

گردآوری توسط سرویس اخبار سیاسی ممتاز نیوز

ناو گروه سی و دوم نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری السلامی ایران جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر که پس از اتمام رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) به منظور تامین آبراههای بین المللی در محدوده شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به ادامه ماموریت خود پرداخت، توانست یک فروند نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد.

یک گروه از قایق های تندرو دزدان دریایی در ۱۲۰ مایلی جنوب شرق موکلا (یمن) قصد نزدیک شدن و تعرض به کشتی نفتکش ایرانی را داشته که با هوشیاری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش، منجر به درگیری می شود و پس از آن با حضور به موقع ناوگروه سی و دوم ارتش و انجام تیراندازی و آتش پرحجم ناوشکن جماران، قایق های دزدان دریایی متواری می شوند و نفتکش ایرانی بدون آسیب نجات یافت.

ناوگروه سی دوم نیروی دریایی ارتش در طول ماموریت خود توانسته است در چهار مرحله نفتکش های ایرانی را از حمله دزدان دریایی نجات دهد. ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر است که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در (بندرعباس) همزمان با عاشورای حسینی آغاز کرده بود و در مسیر ماموریت به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، خلیج عدن، کشور جیبوتی، جاروب، بندر لاسک، شارخط، الشیر، راس الزولوما، الخَور، راس الاراه از کشور جیبوتی و بندر صلاله عمان بازدید داشته است و همچنین در رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش نیز شرکت داشت.

ناوگروه سی و یکم این نیرو متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران بایندر و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس پس از جدا شدن از اسکله بندر جیبوتی در شهریور ماه سال جاری یک فروند کشتی که به مقصد کشورمان در حرکت بود را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

همچنین این ناو گروه قبل از پهلوگیری در بندر جیبوتی، توانست حمله شش فروند قایق دزدان دریایی در محدوده خلیج عدن را به یک کشتی دیگر ناکام بگذارد و آنها را متواری کند.

 

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.